در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد باشگاه مشتریان بانک­‌ها؛ از شعار تا عمل منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد باشگاه مشتریان بانک­‌ها؛ از شعار تا عمل منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-04-11

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  بهزاد عمرانی مدیرعامل شرکت بازرگانی چابک تجارت آسیا به عنوان راهبر باشگاه مشتریان بانک تجارت، امین رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا یا «آوای بانک ایران زمین» و علیرضا بیجار قائم­مقام مدیرعامل شرکت شقایق بانک ملت

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت به‌­پرداخت ملت

 

تحولات موثر و پی در پی صنعت بانکداری ایران با روی کار آمدن تکنولوژی­‌های نوین بانکداری، ورود بازیگران متنوع و تازه به عرصه بانکداری و افزایش سطح آگاهی مشتریان،‌ سبب شده تا روز به روز بیشتر شاهد فضای رقابتی در این عرصه باشیم. در شرایط جدید، بانک­‌ها با حرکت به سمت استراتژی­‌های مشتری­‌محور، استراتژی­‌های بازاریابی محصول ­محور خود را با تاکید بر محوریت مشتری جایگزین کرده و به سمت برقراری روابط سودآور و طولانی‌­مدت با مشتریان حرکت می­کنند.

بانک­‌های ایران در حال حرکت به سمت عصر نوین در صنعت بانکداری هستند؛ عصری که در آن، مشتریان دارای بیشترین ارزش و پتانسیل سودآوری برای بانک­‌ها به شمار می­روند و شناسایی و تشویق آنها برای برقراری ارتباط بلندمدت و وفادارانه با بانک، جزء اولین و مهم­‌ترین اولویت­‌های بانکی است. بر این اساس، ابزارهایی در بازاریابی باید در اولویت بالاتر قرار گیرند تا به وفادارسازی مشتری، کمک بیشتری کنند.

باشگاه‌­های مشتریان از جمله ابزارهای جامع استراتژیک هستند که بر اساس وفادارسازی مشتریان طراحی و ایجاد می­شوند و هدف عمده آنها، افزایش دانش سازمان درباره مشتری است. این امر، سبب می­شود سازمان، اطلاعات مفصل درباره موقعیت شخصی اعضا، علایق و ساختار تقاضای آنها دریافت کند.

بانک­‌ها در عرصه بانکداری دیجیتال، طی سال‌­های اخیر به ضرورت و اهمیت وفادارسازی مشتریان خود، بیش از پیش توجه کرده­اند و عمدتا با ایجاد باشگاه مشتریان، سعی خود را در زمینه سرمایه­‌گذاری مطلوب و منطقی در این عرصه نهاده­‌اند. این رویکرد از اواخر دهه ۸۰ تا کنون، توسط یک بانک و سال ۱۳۹۴ توسط بسیاری از بانک‌­ها دنبال شد اما حتی راوی این سطور، نیز به عنوان یک مشتری حقیقی در این سال­ها، حسی از باشگاه مشتریان نداشته است. عملا به نظر می­رسد در نظام بانکی ایران، در این حوزه بیشتر، حرف زده شده تا اینکه عمل شود!

از این‌­رو، در یکصد و چهارمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال با عنوان «باشگاه مشتریان بانک­‌ها؛ از شعار تا عمل!» که با حضور بهزاد عمرانی مدیرعامل شرکت بازرگانی چابک تجارت آسیا به عنوان راهبر باشگاه مشتریان بانک تجارت، امین­رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا یا «آوای بانک ایران زمین» و علیرضا بیجار قائم­مقام مدیرعامل شرکت شقایق بانک ملت برگزار شد، مشکلات و راهکارهای این حوزه، موردبحث و تبادل‌­نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر