در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی فاصله قیمت شرکت‌های PSP در بازار سرمایه منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی فاصله قیمت شرکت‌های PSP در بازار سرمایه منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-08-25

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: علی اصغر باباپور، مدیر بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین و کارشناس ارشد صنعت پرداخت و هادی بحرالعلوم، مدیر سرمایه‌­گذاری و مشاور اقتصادی

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت تجارت الکترونیکی پارسیان (تاپ) و شرکت به‌­پرداخت ملت

 

از مهم‌­ترین مزیت­‌ها و دلایل بورسی شدن شرکت­‌ها می­‌توان به تامین مالی، شفافیت‌­های فعالیت­‌های شرکت و کسب اعتبار، سرعت بالای نقدشوندگی سهام، افزایش اعتبار داخلی و خارجی، معافیت­‌های مالیاتی، به‌­روزرسانی ارزش واقعی شرکت و چند عامل دیگر اشاره کرد.

این در حالی است که شش شرکت به‌­پرداخت ملت با نماد پرداخت، تجارت الکترونیک پارسیان با نماد رتاپ، پرداخت الکترونیک سامان با نماد سپ، ایران کیش با نماد رکیش، آسان پرداخت با نماد آپ و شرکت فن­آوا کارت، که البته فعلا معلق است، در بازار سرمایه فعال هستند. چنانچه نگاهی به وضعیت این شرکت­‌ها در بازار بورس بیندازیم، کاملا مشخص است اتفاقاتی در برخی سهام‌­ها رخ داده که از نظر ارزش بازار، سود تقسیمی و میزان سهام شناور، فاصله معناداری با هم دارند.

‌از آنجا که صنعت پرداخت کشور از نگاه کارشناسان بازار سرمایه، صنعتی بالغ به شمار می­رود که به دلیل اشباع بازار و نبود چشم­انداز توسعه‌­ای رو به افول است، جذابیت­‌های لازم برای سرمایه‌­گذاری در این حوزه، کاملا از دست رفته و به سختی می­توان شرکت سرمایه‌­گذاری‌­ای پیدا کرد که حاضر به ورود به این عرصه باشد.

از این­رو، در یکصد و بیست و یکمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌­های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (دوازدهمین برنامه اقتصاد مدرن) با عنوان «بررسی فاصله قیمت شرکت‌های PSP در بازار سرمایه» که با حضور علی اصغر باباپور، مدیر بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین و کارشناس ارشد صنعت پرداخت و هادی بحرالعلوم، مدیر سرمایه‌­گذاری و مشاور اقتصادی برگزار شد، چالش­‌های حضور شرکت­‌های پرداخت الکترونیک در بازار سرمایه، موردبحث و تبادل­‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر