در حال خواندن
رکوردشکنی رکود اقتصاد آمریکا پس از ۱۳ سال
0

رکوردشکنی رکود اقتصاد آمریکا پس از ۱۳ سال

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شدیدترین رکود را از زمان رکود بزرگ سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ تجربه کرد. به نقل از رویترز، فعالیت تولید کارخانه‌ای در آمریکا در ماه جولای به بالاترین رقم طی یک تا یک سال و نیم گذشته رسید. سفارش‌ها علی‌رغم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافت ولی نگرانی در مورد ادامه این رونق اقتصادی وجود دارد.

عصر پرداخت – تحقیقات موسسه مدیریت عرضه (ISM) نشان می‌دهد مسیر رونق تولید کارخانه‌ای هنوز بسیار طولانی و پر دست‌انداز است. طبق اطلاعات این موسسه، استخدام نیروی کار در کارخانه‌ها یک سال است و در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد در آی ان جی نیویورک می‌گوید: «انتظار داریم پس از گذراندن دوره‌ای که کسب و کارها به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شده بودند، بخش بزرگی از شرکت‌ها اعلام کنند که تولیدشان افزایش یافته است. هنوز هم تعدیل نیرو در این بخش وجود دارد. با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، کسب و کارها همچنان محتاط هستند.»

موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد شاخص فعالیت کارخانه‌ای در ماه جولای به ۵۴٫۲ رسیده است، درحالی که در ژوئن برابر با ۵۲٫۶ بود. این بالاترین رقم این شاخص از مارس ۲۰۱۹ بوده و نشان‌دهنده دومین ماه پیاپی توسعه است. رقم بالای ۵۰ رشد تولید کارخانه‌ای را نشان می‌دهد که ۱۱ درصد از اقتصاد آمریکا را تشکیل داده است. اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند این شاخص در ماه جولای تا ۵۳٫۶ افزایش یابد.

درخواست مزایای بیکاری برای دومین هفته پیاپی افزایش یافته است، حدود ۳۰٫۲ میلیون آمریکایی در اوایل جولای مزایای بیکاری دریافت می‌کردند و بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آمریکای لاتین، ۲۷۰۰ نیروی کار خود را اخراج کرده است. اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شدیدترین رکود را از زمان رکود بزرگ سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ تجربه کرد که به همین سبب، تولید ناخالص داخلی آمریکا با بیشترین سرعت طی حداقل ۷۳ سال گذشته کاهش یافته است.

یک تحقیق جداگانه از طرف موسسه آی اچ اس مارکت نشان داد که شاخص مدیران برای خرید نهایی تا ۵۰٫۹ کاهش یافته است. علی‌رغم افزایش سفارش‌های جدید، نظرسنجی از تولیدکنندگان نشان می‌دهد کسب و کار آنها رو به رشد نیست و سازندگان تجهیزات حمل و نقل می‌گویند کل کسب و کار آنها ۷۰ درصد کوچک‌تر شده و اشتغال در کارخانه‌ها، به خاطر جنگ تجاری دولت ترامپ با چین، هنوز هم رو به کاهش است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر