در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد چالش‌های ظهور بانک‌های مخابراتی در ایران منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد چالش‌های ظهور بانک‌های مخابراتی در ایران منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-10-04

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  برات قنبری صاحب‌نظر صنعت بانکی و تلکام، سیدجعفر صدری مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات و حسام حبیب‌­الله عضو هیات­‌مدیره و مدیرعامل شرکت پرداخت اول کیش

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : توسن‌تکنو

اگر بخواهیم دو صنعت فناوری­‌محور در ایران و جهان که بیشترین گردش مالی را دارند، نام ببریم، به طور حتم، صنعت مخابرات و صنعت بانکداری هستند. آنچه موجب رقابت شدید بین بانک‌­ها و شرکت­‌های تلکو شده، چندین میلیون مشتری مشترک است.

سوال این است که چطور تعداد زیادی از مشتریان مشترک گسترش یافته‌­اند؟ از زمانی که اپراتورهای موبایل به صنعت پرداخت ورود کرده و بانک‌­ها نیز MVNOها را راه­‌اندازی کردند، تلاش­شان بر این بوده زنجیره ارزش­ خود را تکمیل کنند. این رقابت نفس­گیر و تنگاتنگ اپراتورها و بانک‌­ها، در حوزه­‌هایی مثل کیف پول الکترونیک آن­قدر بالا گرفت که حتی در سطح وزارتخانه، هیات دولت و بانک مرکزی هم دیده می­شد.

با این حال، در دنیا، سابقه مشارکت و همکاری‌­های راهبردی بین این دو صنعت، به خوبی وجود دارد و اپراتورهای موبایل با همکاری با بانک‌­ها توانسته‌­اند خدمات ترکیبی و متنوعی ارائه کنند. این همکاری­‌ها، مفهوم جدیدی به نام «تلکوبانک» را مطرح کرد که به یک پارادایم جدید اشاره دارد و حاصل مشارکت راهبردی تلکوها با ارائه­‌دهندگان خدمات مالی است.

از این­­رو در هشتاد و دومین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­ه‌ای تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با موضوع «چالش‌­های ظهور بانک­‌های مخابراتی در ایران» که با حضور برات قنبری صاحب‌نظر صنعت بانکی و تلکام، سیدجعفر صدری مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات و حسام حبیب‌­الله عضو هیات­‌مدیره و مدیرعامل شرکت پرداخت اول کیش، برگزار شد، ابعاد مختلف و زمینه‌­های ظهور این پارادایم جدید، نگاه جامع به تاریخچه رقابت‌ها و همکاری‌­های بین اپراتورها و بانک‌­ها در کشور و نیز نمونه­‌های موفق جهانی و آینده این پارادایم در ایران، موردبحث و تبادل­‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر