در حال خواندن
فایل صوتی چالشی ترین میزگرد تاریخ نظام بانکی در خصوص عملکرد معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی زیر رادیکال بخش نخست آن منتشر شد
2

فایل صوتی چالشی ترین میزگرد تاریخ نظام بانکی در خصوص عملکرد معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی زیر رادیکال بخش نخست آن منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-11-22

در میزگرد پیش رو آقایان دکتر سید ولی اله فاطمی مدیرعامل بنیاد ققنوس، مهندس عبدالحمید منصوری رییس هیات مدیره شرکت پرداخت نوین آرین، دکتر علی چهارلنگی رییس هیات مدیره شرکت امید سپه و مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات انصار، دکتر مهرداد خسروی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و تجارت حکمت، مهندس حامد قنادپور مدرس دانشگاه، دکتر محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو، مهندس میلاد جهاندار مدیرعامل شرکت باهمتا و مهندس مهدی شریعتمدار رییس هیات مدیره انجمن فین تک در خصوص عملکرد معاونت فناوری های نوین بانکی مرکزی در پروژه های رمز ارز، پرداخت‌یاران، سامانه مالیاتی، بانکداری دیجیتال، استقرار نظام سنجش اعتبار، چک الکترونیک و سامانه پیچک، سامانه پرداخت‌های نظام‌مند دوره‌ای- سپند و بررسی و بومی‌سازی سند PSD2 و تهیه الزامات X2A صحبت کردند.

 

در این میزگرد جذاب که جمعه پیش ۱۱ بهمن ماه برگزار شد، برخی از مهمانان از شکایت حقوقی از بانک مرکزی، بهانه های خود ساخته، درد پول، سیاه ترین دوران بانک مرکزی در حوزه فناوری و بسیاری از نقدهای دیگر از جمله مواردی بود که مهمانان بخش نخست برنامه به صورت شفاف به آن پرداختند.
لازم به توضیح است که با توجه به محتوایی که برای بخش دوم آماده شده و در آن آقایان مهندس ناصر حکیمی مشاور مدیرعامل بانک تجارت، مهندس مرتضی مقدسیان مدیرعامل شرکت تارا، دکتر مسیح قائمیان پیشکسوت صنعت بانکی، مهندس حسین اسلامی مدیرعامل هلدینگ نگاه، دکتر فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، مهندس کریم خمسه رییس هیات مدیره گروه توتان، دکتر محمدرضا جمالی مدیرعامل شرکت نبض افزار، مهندس مصطفی امیری مدیرعامل شرکت زرین پال و مهندس محسن زادمهر مدیر بانکداری دیجیتال بانک خاورمیانه با صراحت لهجه ای کم نظیر اقدام به بررسی عملکرد معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی کرده اند، که اگر از برنامه اول جذاب تر نباشد قطعا از آن کم نخواهد آورد و برای اولین بار به صورت شفاف مدیران نظام بانکی در خصوص عملکرد این حوزه صحبت کرده اند که از شما برای شنیدن برنامه زنده آن که همین جمعه ۲۴ بهمن ماه راس ساعت ۱۱ برگزار می شود دعوت می کنیم در کنار ما باشید.

گفتنی است، با گسترش اکوسیستم های دیجیتال، نیاز به قوانین و مقررات جدید و انعطاف پذیری رگولاتورها در تنظیم مقررات و همچنین همگام شدن با نیازهای مردم جامعه، کسب و کارها و سایر بازیگران اکوسیستم بیش از گذشته حس می شود. بی تردید صنعت بانکداری کشور نیز از این نیاز مستثنی نیست و پیشتاز بودن کسب و کارهای حوزه بانکی از یکسو، فشار فناوری و همچنین کشش تقاضا از سوی دیگر، این الزام را به همراه دارد که بانک مرکزی به عنوان رگولاتور اصلی این حوزه و به خصوص معاونت فناوری های نوین آن، بتواند با چابکی و دقت بالا، قانون گذاری و نظارت را بگونه ای راهبری کند که نه تنها نیازهای جامعه را پوشش دهد، بلکه شرایط مناسب تری برای کسب و کارها و بانکها بوجود اورد.

در این سالها رسم بر این بوده که نهادهای مختلف دولتی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، معمولا پروژه های موفق خود را رونمایی کرده و به نوعی عملکرد یک سال اخیر خود را به نمایش می گذارند. در همین راستا ما هم در رسانه عصر پرداخت با توجه به حوزه تمرکز خود، از معاونت فناوری بانک مرکزی دعوت بعمل اوردیم تا ضمن ارائه دستاوردهای سال جاری، پاسخگوی سوالات و مطالبات صنعت نیز باشند.

متاسفانه گویا به علت سیاست های بانک مرکزی ایشان برای حضور در برنامه های زنده منع حضور دارند که این خود جای بسی سوال است که چطور یک مجموعه حاکمیتی به خود اجازه می دهد که نسبت به صنعت و افکار عمومی پاسخگو نباشد و رییس کلش نیز تنها راه ارتباطی یک طرفه را صفحه اینستاگرامی‌اش برگزیده که تنها ۱۱۸ هزار نفر فالوور دارد و جالب اینکه به صورت میانگین پست هایش کمتر از ۵ هزار بازدید می خورد که احتمالا فالورو فیک این پیج نیز بالاست. اینکه مجموعه بانک مرکزی و سایر دولتمردان که مردم را ولی نعمت خود می دانند حتی حاضر به پاسخگویی نسبت به عملکرد خود نیستند جای بسی تاسف برای نظام اسلامی ماست.

این شد که ما بر آن شدیم ۱۶ پروژه اصلی این معاونت را به انتخاب اتاق فکر خود در این برنامه، در معرض قضاوت و نقد فعالان و صاحب نظران صنعت بانکداری بگذاریم. به طور حتم این فضا و امکان برای مقامات بانک مرکزی همیشه فراهم بوده و هست تا در برنامه های آتی رادیو اینترنتی عصرپرداخت، پاسخگوی این نظرات باشند.

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید.

حامی این میزگرد، شرکت پرداخت نوین آرین

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
100%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر