در حال خواندن
با پات لایف آینده پرداخت درایران را، امروز تجربه کنید
0

با پات لایف آینده پرداخت درایران را، امروز تجربه کنید

نویسنده:  عبداله افتاده1403-02-23

این روزها پرداخت غیرتماسی NFC با عنوان ایرانیزه شده آن یعنی”کهربا” یکی از اصطلاحاتی است که در رسانه های کشور مطرح می شود و به نظر میاید که قرار است با ورود ۷ بانک کشور به این نوع پرداخت، مسیر فرهنگسازی برای تجربه یک خرید نوین بدون نیاز به فیزیک کارت و تنها با نزدیک کردن گوشی موبایل به دستگاه کارتخوان، هموار شود.

با پات لایف آینده پرداخت درایران را، امروز تجربه کنید
هرچند بر اساس طرح کهربا انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی فراهم می‌شود و تاکنون ۷ بانک به این طرح پیوسته اند، اما بستر نرم افزاری موبایلی آن توسط ایران کیش و از طریق پات لایف فراهم شده است.

به عبارتی پات لایف نخستین اپلیکیشنی بود که مجوز بانک مرکزی را برای این نوع پرداخت دریافت کرد پرداخت از طریق “شیوه پرداخت غیر تماسی” اپلیکیشن پات لایف، روی دستگاههای کارتخوان همه بانکها (در حال حاضر ۷ بانک) که مجهز به ماژول nfc است قابلیت اجرایی خواهد داشت.

در این روش نیازی به وارد کردن رمز کارت بانکی توسط کاربران نبوده، علاوه بر افزایش سرعت عملیات، امنیت تراکنش نیز به شدت بالا میرود و به واسطه عدم نیاز به بدنه کارت بانکی از مشکلات متداول مانند استهلاک کارت و کارتخوان و لو رفتن رمز کارت در تراکنشهای روزانه پیشگیری میشود. تمامی کارت های بانکی می‌توانند در گوشی موبایل شما ذخیره شده و سپس با نزدیک کردن گوشی به دستگاه کارتخوان دارای با قابلیت NFC خوان ، پرداخت به سرعت انجام گیرد.

البته که اجرای این قابلیت بخشی از دستور العمل بانک مرکزی در جهت امنیت بیشتر شبکه پرداخت کشور و از سوی دیگر ساده سازی روشهای پرداخت برای کاربران بود که تحت عنوان طرح کهربا به مجریان زیرساخت تراکنشهای مالی کشور ابلاغ شد و برای نخستین بار ایران کیش آن را در قالب اپلیکیشن پات لایف اجرایی کرد و در اختیار عامه کاربران قرار گرفته است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر