در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد فناوری‌های نوین و تحول در پرداخت‌های شهری منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد فناوری‌های نوین و تحول در پرداخت‌های شهری منتشر شد

نویسنده:  مرضیه کیانی1399-11-05

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

تاکسی‌ها همیشه یکی از مراکز اصلی تبادل پول نقد بوده‌اند. از سوی دیگر، فراهم کردن پول خرد برای پرداخت کرایه نیز همیشه با چالش‌های خاص خود، هم برای راننده و هم مسافر، همراه بوده است؛ اما در سال‌های اخیر دسترسی مردم به تلفن‌های هوشمند و اینترنت موبایل، افزایش قابل‌توجهی داشته است. همین موضوع، سبب شده تاکسی‌ها پذیرای روش‌های جدیدی همچون اسکن بارکد برای پرداخت کرایه از سوی مسافران باشند. نکتۀ جذاب ماجرا این است که چند سالی است این سرویس توسط چند استارتاپ در تاکسی‌های سطح شهر آغاز شده بود که متأسفانه به دلایلی همچون سخت بودن روش استفاده و نبود طرح تجاری درست، در آن زمان، این فناوری با وجود مزایای متعدد و به‌رغم بزرگی ناوگان تاکسیرانی که ظرفیت خوبی محسوب می‌شود، توفیق چندانی نداشت.

در اواخر سال ۹۷ در حوزۀ پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی مثلث فون‌پی، تومن و ریال شکل گرفت و با کم شدن تعداد بازیگران این بخش، رقابت بر سر جذب راننده جدی‌تر شد و به‌تبع آن، اختلاف‌ها نیز شدت گرفت؛ تا جایی که دامنۀ این اختلافات به هشدار هم رسید. باوجود فرصت چندبارۀ شهرداری تهران به استارتاپ‌های فعال این حوزه، متأسفانه به‌دلیل اختلافات جدی در این بخش، نهایتاً شهرداری تهران اقدام به طراحی و آماده‌سازی پلتفرم «شهرپِی» یا همان سامانۀ یکپارچه شهری برای پرداخت‌های خرد کرد.
از آنجا که، شهرپی، سامانه‌ای است که به کاربران کمک می‌کند تا به‌جای استفاده از وجه نقد یا دستگاه پوز، با اسکن کیوآرکد مبلغ پرداختی خود را توسط اپلیکیشن‌های پرداختی به مجموعۀ موردنظر پرداخت کنند. در حال حاضر، فقط پذیرنده‌های تاکسی تهران به این سامانه متصل هستند، اما به‌زودی قرار است میادین تره‌بار، مراکز تفریحی و فروشگاه‌های شهروند و شهرهای دیگر نیز به این ابزارهای پرداختی متصل شوند تا مردم به‌جای استفاده از پول، با موبایل و با استفاده از اپلیکیشن‌های پرداختی، انتقال وجه را انجام دهند.
در این میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با عنوان «فناوری‌های نوین و تحول در پرداخت‌های شهری» که با حضور محمد فرجود؛ مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمدرضا نمازی؛ مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت، محمدرضا اسکندریون؛ مدیرعامل شرکت آسان پرداخت و مهمانان روی خط برنامه، امین آقاجانی؛ مدیرعامل شرکت فناوری همراه‌پیدا و عماد ایرانی، مدیر شبکه شاتوت برگزار شد، چالش‌ها و راهکارهای توسعه سامانۀ یکپارچه شهری برای پرداخت‌های خرد، موردبحث و تبادل‌نظر قرارگرفته است.

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید.

حامی این میزگرد، شرکت ابرآروان

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مرضیه کیانی

ارسال یک نظر