در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد چالش‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و بانکی منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد چالش‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و بانکی منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-11-24

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: دکتر برات قنبری پیشکسوت نظام بانکی و فناوری و مهندس مصطفی درجزی مدیرعامل شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند و مدیرکل کسب‌وکار سازمانی همراه اول

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : هلدینگ راهبرد هوشمند شهر و شرکت ارتباط فردا

عصر حاضر، عصر رقابت برای بقاست و سازمان‌ها باید پیوسته خودشان را با نیازهای جدید مشتریان تطبیق دهند. توسعه خدمات جدید، امری ضروری برای بقا در این محیط متلاطم است. امروزه بانک‌ها با ارائه خدمات جدید می‌توانند باعث ایجاد رضایت‌مندی در مشتری و در نهایت، سودآوری شوند.

از طرف دیگر، اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، به عنوان زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال و دسترسی عموم مردم به فضای مجازی و کسب‌‌وکارهای اینترنتی، طی چند سال گذشته، به‌ویژه یک‌سال اخیر، با کندی و اختلال متعدد مواجه شده که صاحبان کسب‌وکار و کاربران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، مهم‌ترین دلیل کندی اینترنت و اخیرا شبکه ملی اطلاعات، عدم تنظیم‌گری صحیح و به‌موقع در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خصوصا در زمینه تعرفه خدمات است. در وضعیت موجود، صحبت کردن از توسعه اقتصاد دیجیتال، بیشتر شوخی و به نوعی شعار محسوب می‌شود. این در حالی است که نه تنها سرمایه‌گذاری جدید و توسعه زیرساخت‌ها متوقف شده، بلکه تعمیر و نگهداری شبکه موجود هم به خوبی انجام نمی‌شود. نتیجه آن، قطعی‌های مکرر طی ماه‌های گذشته، در نقاط مختلف تهران و اقصی نقاط کشور است.

از طرف دیگر، نوسازی شبکه‌های زیرساختی در نظام بانکی، به دلیل استهلاک تجهیزات سخت‌افزاری، امروز به یکی از اولویت‌های اصلی بانک‌های بزرگ تبدیل شده است. از آنجا که افزایش نرخ دلار، برای به‌روز کردن تجهیزات، هزینه‌های هنگفتی را تحمیل می‌کند، امروز این موضوع به یکی از چالش‌های اساسی بانک‌ها تبدیل شده است.

از این‌رو، در یکصد و سی‌وپنجمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (بیست‌وششمین برنامه اقتصاد مدرن)، که ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع « چالش‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و بانکی»، با حضور دکتر برات قنبری پیشکسوت نظام بانکی و فناوری و مهندس مصطفی درجزی مدیرعامل شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند و مدیرکل کسب‌وکار سازمانی همراه اول، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر