در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد کجای بانکداری دیجیتال در ایران ایستاده‌ایم؟ منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد کجای بانکداری دیجیتال در ایران ایستاده‌ایم؟ منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1402-02-01

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: دکتر فرهاد اینالوئی معاون فناوری بانک ایران زمین و مهندس محمد صادقی مدیرعامل شرکت بهسازان ملت

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : هلدینگ راهبرد هوشمند شهر و شرکت به‌­پرداخت ملت

بانکداری دیجیتال یکی از مهم‌ترین تحولات اخیر در صنعت بانکداری است که با هدف سهولت و بهبود خدمات بانکی برای مشتریان ارائه می‌شود. در ایران نیز این حوزه، در حال رشد است و بسیاری از بانک‌ها به سمت ارائه خدمات بانکداری دیجیتال حرکت می‌کنند اما آیا واقعا بانکداری دیجیتال در ایران به حدی که باید، توسعه یافته است یا خیر؟ آیا بانک‌های ایرانی توانسته‌اند از فناوری در بانکداری به نحوی استفاده کنند که مشتریان به راحتی بتوانند از خدمات بانکی استفاده کنند؟

اگر بخواهیم چند چالش مهم در بانکداری دیجیتال در ایران را که موجب کندی پیشرفت این حوزه شده‌، نام ببریم، محدودیت‌های حقوقی و قانونی، کمبود زیرساخت‌های فنی و تکنولوژیکی، بهبود امنیت، بهره نبردن از هوش مصنوعی و اشتراک‌گذاری دیتا از مهم‌ترین آنهاست.

با توجه به این موضوعات، می‌توان گفت بانکداری دیجیتال، از حرف تا عمل در ایران، از اهمیت بسیاری برخوردار است. البته این موضوع ابتدای سال ۹۹ همزمان با شیوع کووید ۱۹ که اکنون سه سال از آن می‌گذرد، به عنوان اولین برنامه در قالب «رادیو اینترنتی عصر پرداخت»، با مهمانان این میزگرد، یک‌بار به صورت جدی بررسی شده بود.

از این‌رو در یکصد‌ و چهل‌ و یکمین میزگرد از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (سی‌ودومین برنامه اقتصاد مدرن و اولین میزگرد سال جاری)، که ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، موضوع «کجای بانکداری دیجیتال در ایران ایستاده‌ایم؟» با حضور دکتر فرهاد اینالوئی معاون فناوری بانک ایران زمین و مهندس محمد صادقی مدیرعامل شرکت بهسازان ملت، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر