در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد کسب و کارهای مالی سوار بر ابرها منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد کسب و کارهای مالی سوار بر ابرها منتشر شد

نویسنده:  مرضیه کیانی1399-09-16

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

مزایای اصلی رایانش ابری مطابق با نوع سرویس ابری مورد استفاده، متفاوت است. اما اساسا، استفاده از سرویس‌های ابری بدین معنا است که سازمان‌ها نیازی به خرید یا نگه‌داری زیرساخت‌های محاسباتی خودشان ندارند. نه تنها نیاز به خرید سرور توسط سازمان‌ها را از بین می‌برد، بلکه موجب می‌شود به روز رسانی برنامه‌های کاربردی یا سیستم‌عامل‌ها، از سرویس خارج کردن یا به دور انداختن سخت‌افزارها یا نرم‌افزارها در هنگامی که از زمان انقضای آن‌ها فرارسیده است، همه و همه به وسیله ارائه‌دهنده سرویس ابری انجام شود.

استفاده از سرویس‌های ابری بدین معنا است که شرکت‌ها می‌توانند در پروژه‌ها سریع‌تر عمل کنند و تست مفاهیم را بدون خریدهای طولانی مدت و هزینه‌های بزرگ پیش رو، انجام دهند. زیرا با استفاده از رایانش ابری، سازمان‌ها فقط نیاز به پرداخت هزینه برای منابعی دارند که از آن‌ها استفاده می‌کنند. این مفهوم از چابکی کسب و کار، معمولا توسط طرفداران رایانش ابری به عنوان یک مزیت کلیدی بیان می‌شود. توانایی ارائه خدمات جدید بدون صرف زمان و انجام تلاش‌های مرتبط روش‌های قدیمی و پرداخت هزینه‌های فناوری اطلاعات سنتی، به معنای پیشرفت سریع‌تر کار با برنامه‌های کاربردی جدید است.
برای شرکت‌هایی با یک برنامه کاربردی که دارای پیک‌های بزرگی در استفاده هستند، برای مثال برنامه‌هایی که در یک برهه از هفته یا سال بیشتر مورد استفاده هستند، به لحاظ اقتصادی میزبانی شدن توسط سرویس‌های ابری مقرون به صرفه‌تر از تخصیص سخت‌افزار و نرم‌افزار ثابت است. زیرا با تخصیص منابع به صورت ثابت، این منابع بیشتر مدت سال را بیکار هستند ولی هزینه‌های گوناگونی برای آن‌ها باید انجام شود.
در سال های اخیر برخی بانک‌های بزرگ دنیا، خدمت “بانک به عنوان سرویس” ارائه می‌کنند؛ به این معنی که دسترسی به خدمات بانکی نوآورانه را در پلتفرم باز بانک ممکن می‌سازند. بانک BBVA یکی از بانک‌هایی است که با پلتفرم باز خود، به کسب و کارها اجازه می‌دهد که مدل‌های خود را با سرویس‌های بانکی پیاده کنند. به عنوان نمونه پرداخت‌ها را با مدل‌های کسب و کار خود طوری یکپارچه کنند که مرز آن برای کاربر محسوس نباشد و تجربه خوبی را ایجاد کند.
بانکداری به عنوان یک سرویس فرآیندی است که اجرای کامل خدمات مالی ارائه شده از طریق وب را ممکن می‌سازد از آنجا که بسیاری از کسب و کارهای مالی در دنیا به سمت استفاده از سرویس های ابری رفته اند، در این میزگرد با آقایان محمد علی یوسفی زاده مدیرعامل شرکت آسیاتک، محمدصادقی معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین و آرش شاه کرمی مدیر ارشد بانک های اطلاعاتی و کلود که از کشور دانمارک مهمان برنامه ما هستند در خصوص مزایا، معایب و کارهای انجام شده در این حوزه در ایران و جهان را به بحث و تبادل نظر گذاشته‌ایم.

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید.

اسپانسر این برنامه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
100%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مرضیه کیانی

ارسال یک نظر