در حال خواندن
بانک ملت آماده انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث است
0

بانک ملت آماده انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث است

نویسنده:  عبداله افتاده1402-08-20

مدیرعامل بانک ملت از آمادگی این بانک برای انتقال قهری سهام عدالت متوفیان، در راستای تحقق سیاست های دولت خبر داد.

بانک ملت آماده انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث است
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک ملت، رضا دولت آبادی با اشاره به جلسه ای که در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با حضور نمایندگان این بانک و مدیران عامل چند شرکت کارگزاری منتخب برگزار شده است، یکی از موضوعات مهم را برای دولت، تعیین تکلیف سهام عدالت و سود مربوط به اشخاص متوفی در سال های اجرای طرح خواند.

وی در ادامه افزود: با توجه به عدم امکان شناسایی وراث در شرکت سمات در شرایط کنونی، انجام این مهم با استفاده از پتانسیل شبکه بانکی مورد درخواست قرار گرفته و بانک ملت هم با استفاده از زیرساخت های قوی فناوری اطلاعات خود، آمادگی لازم را برای کمک به اجرای این طرح اعلام کرده است.
به گفته دولت آبادی، بانک ملت با بهره گیری از ظرفیت شعب منتخب خود و کارگزاری ملت با ایجاد دسترسی به سامانه کارا و سامانه های الکترونیک، در این طرح ورود کرده تا بدین ترتیب در مسیر تحقق سیاست های دولت گام بردارد.
براساس این گزارش، طرح سهام عدالت یکی از برنامه های اجرا شده از سوی دولت نهم بود که از سال ۱۳۸۴ عملیات شناسایی افراد حائز شرایط و تخصیص سهام به آنان آغاز و در ادامه با عاملیت سازمان خصوصی سازی در قالب شرکت های سرمایه گذاری استانی ساماندهی شد و در سال های گذشته با تجمیع سود سهام پرداختنی شرکت های واگذار شده در قالب طرح، سود سهام عدالت به دارندگان این سهام پرداخت شد.
در عین حال، با توجه به اینکه مدیریت دارایی سهامداران با شرکت سمات است و سهام عدالت اشخاص نیز به عنوان یک دارایی مالی نزد شرکت مذکور سپرده گذاری شده است، یکی از موضوعات چالش زا برای این شرکت، تعیین تکلیف سهام عدالت و سود مربوط به اشخاص متوفی در سال های اجرای طرح مذکور است. در همین حال براساس آمار ارائه شده، تعداد این افراد نزدیک به ۳٫۸۵۰٫۰۰۰ نفر است و باید اصل سهام و سود مربوط به وراث انتقال بیابد.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر