در حال خواندن
داده‌های موسسه اعتباری کوثر به راهکار جامع بانکی داتین مهاجرت داده شدند
0

داده‌های موسسه اعتباری کوثر به راهکار جامع بانکی داتین مهاجرت داده شدند

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-05-24

مهاجرت داده‌های موسسه اعتباری کوثر به راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه، از روز پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه آغاز شد و صبح جمعه، بیست‌ودوم به پایان رسید.

از زمان انحلال و ادغام رسمی هر کدام از پنج بانک‌ ادغامی، با توجه به اهمیت تداوم ارائه خدمات بانکی به مشتریان و برای هماهنگی میان سامانه جامع بانکی داتین و پنج سامانه دیگر، مقرر شد تا با شناسایی ۲۰ سرویس اصلی مشتریان شعب در بانک‌های مختلف، سامانه واسط ESB ادغام توسط داتین تولید شود که درنهایت، هرکدام از بانک‌ها از طریق ESB این سامانه و با اتصال به core خود، ۲۰ خدمت اصلی شعبه‌محور مشتریان را در اختیارشان قرار دهند.

چندی پیش با صدور مصوبه هیئت‌مدیره بانک سپه، زمان و نحوه مهاجرت بانک‌های ادغامی به سامانه‌های داتین، تعیین شد. براساس این مصوبه، داتین متعهد شد تا پایان سال ۱۴۰۰ هر پنج بانک ادغامی را به سامانه سپه مهاجرت داده و تا پیش از پایان سال، تمامی شعب ادغامی به سامانه‌های داتین مجهز شوند. به‌‌ این‌ ترتیب، با گذشت یک سال از بهره‌برداری راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه، مهاجرت داده‌های موسسه اعتباری کوثر به عنوان نخستین بانک ادغامی در بانک سپه، مطابق با زمان‌بندی از پیش‌ تعیین‌شده انجام شد.

بنابراین، از ساعت ۱۳ روز پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه، بسترهای زیرساختی و عملیاتی برای ورود داده‌های بانک کوثر آماده و تمامی داده‌های مشتریان سپرده و کارت، اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک این موسسه اعتباری، به بانک سپه، مهاجرت داده شدند. با این مهاجرت، کل عملیات بانکی در حوزه منابع موسسه کوثر سابق، به سامانه‌های سپه منتقل شدند تا در یک بستر یکپارچه، خدمات به مشتریان ارائه شود.

این مهاجرت به‌ صورت یک‌باره انجام شد و به همین دلیل مشتریان موسسه کوثر قدیم، برای دریافت خدمات خود نیازی به تغییر کارت، دسته چک، و… ندارند و می‌توانند با همان نام کاربری و رمز عبور قبلی خود، در اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک سپه نیز خدمات دریافت کنند.

این مرحله از مهاجرت از بعد فنی و مالی پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های خاص خود را داشت. برای مثال در حوزه اطلاعات مشتریان (CIF) مشتریان مشترک بین دو سامانه شناسایی و اطلاعات آنها ادغام شد. همچنین حساب‌ها و سپرده‌های مشتریان در دفترکل (General Ledger) به گونه‌ای ادغام‌شده تا بانک بتواند در گزارش‌های متعدد مورد نیاز خود و نهادهای بالادستی، به‌سهولت عمل کند. همچنین برای تداوم خدمات کارت و در عین حال عدم نیاز به تغییر کارت مشتریان، سوئیچ پرداخت به‌ صورت کاملا Multi-BIN در بانک عمل کرده و به شبکه شتاب متصل شده است.

به‌ این‌ ترتیب، با پیاده‌سازی بسترهای فنی مختلف مهاجرت و ادغام، روند مهاجرت سامانه‌های بقیه بانک‌های ادغامی با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد تا مشتریان بتوانند خدمات دریافتی از بانک سپه و واحدهای ادغامی را به‌ صورت یکپارچه دریافت کنند.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر