در حال خواندن
زیان خالص یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومانی در موسسه ملل
0

زیان خالص یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومانی در موسسه ملل

نویسنده:  عبداله افتاده1402-08-17

موسسه اعتباری ملل پرونده ۶ ماهه نخست امسال خود را با زیان خالص یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومانی بست تا زیان انباشته به رقم ۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومانی برسد.

زیان خالص یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومانی در موسسه ملل
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، موسسه اعتباری ملل گزارش عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خود را بر روی سامانه کدال ارائه کرد که حاکی از زیان این موسسه در این بازه زمانی دارد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی افزایش ۲۶ درصدی را به نسبت دوره مشابه قبل تجربه کرد اما رشد بیشتر هزینه سود سپرده ها منجر به تحقق خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری منفی یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومانی شد. مقایسه این رقم با مقطع مشابه سال ۱۴۰۱ حکایت از افزایش ۱۲۳ درصدی آن دارد.
گفتنی است افزایش نرخ سود سپرده سرمایه گذاری و افزایش حجم سپرده سرمایه گذاری و سپرده بین بانکی از جمله دلایل اصلی زیان ده شدن موسسه اعتباری ملل در بخش عملیات بانکداری بود.
خالص درآمد کارمزد اما با ثبت رشد ۳۱ درصدی به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. به این ترتیب جمع رقم درآمدهای عملیاتی موسسه با افزایش بیش از ۲ برابری از ۱۰۰۰ میلیارد تومان گذشت.
در بخش هزینه ها نیز شاهد رشد ۴۴ درصدی هزینه های عمومی و اداری و ۱۷۹ درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول در بازه زمانی مورد بررسی بودیم. هزینه های مالی نیز افزایش ۷ درصدی را در این دوره تجربه کرد.
لازم به ذکر است مانده تسهیلات این موسسه در پایان شهریورماه با رشد ۱۳ درصدی نسبت به اسفند ۱۴۰۱ به حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان رسید. حقوق صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری نیز در تاریخ یاد شده در حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان گزارش شد.
بر اساس این گزارش، در نهایت موسسه اعتباری ملل پرونده ۶ ماهه خود را با زیان خالص یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومانی بست تا زیان انباشته به رقم ۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان برسد.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر