در حال خواندن
سرآمد دوباره سرآمد شد
0

سرآمد دوباره سرآمد شد

نویسنده:  عبداله افتاده1402-08-06

با توجه به جایگاه مهم و محوری سامانه سرآمد در رسیدگی به انواع جرائم و تخلفات پولی و مالی کشور، روز سه‌شنبه دوم آبان ماه آقای مهندس مهاجر، مدیر ارشد محترم امنیت اطلاعات بانک مرکزی ج.ا.ا با حضور در شرکت کاشف، به‌طور مستقیم در جریان آخرین وضعیت عملیاتی سازی و مراحل انتقال به نسخه جدید سامانه سرآمد قرار گرفت.
در روند حضور و بازدید مدیر ارشد امنیت اطلاعات بانک مرکزی از کاشف باهدف رونمایی از نسخه جدید سامانه سرآمد، وی ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران توسعه و عملیاتی‌سازی این سامانه، به تشریح راهبردها، مسیر بلوغ خدمات، ظرفیت‌های سرآمد و نقش مرکز “واکنش سریع به عملیات مشکوک حوزه بانکی “(وسعت) در واکاوی و رسیدگی به عملیات مشکوک حوزه پولی و بانکی کشور پرداخت.
آقای مهاجر با بیان اینکه سامانه سرآمد در عمر چهارساله‌اش، کمک شایانی به بهبود فرآیندهای رسیدگی به عملیات مشکوک بانکی نموده است گفت: این سامانه نقش محوری و اساسی در کاهش زمان رسیدگی و پی-جویی به پرونده های قضائی و افزایش سرعت کشف جرایم حوزه بانکداری، از طرف مراجع و ضابطان قضائی از یک طرف و مجریان دستورهای قضائی شامل بانکها و موسسات اعتباری و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت از طرف دیگر شده و همین امر منتج به کاهش قابل توجه ضرر و زیان مالی ناشی از جرایم پولی و بانکی برای مردم شده است.
مدیر ارشد امنیت بانک مرکزی افزود: یکی از عارضه های نسخه قبلی سامانه سرآمد، با توجه به حجم قابل توجه زیردستورهای ارجاعی، کندی روند رسیدگی در ساعات اوج کاری بود که در نسخه جدید با توسعه ظرفیت ها و تغییر معماری سامانه این معضل مرتفع شده و همین امر کاهش قابل توجه هزینه های نیروی انسانی را در روند ثبت و رسیدگی دستورات قضائی در پی خواهد داشت و به این ترتیب پیش بینی می شود که مجریان دستورهای قضائی عملکرد بهتری در مطابقت با تعهدات و توافقات سطح خدمت(SLA) تعیین شده خواهند داشت.
وی همچنین گفت: مهم ترین اقدام آتی برنامه ریزی شده برای توسعه سرآمد، اتصال این سامانه به سامانه سیاق بانک مرکزی است تا پاسخ تعداد قابل توجهی از دستورهای قضائی به صورت برخط و بدون دخالت نیروی انسانی، دراختیار ثبت‌کنندگان دستورهای قضائی قرار گیرد.
آقای دکتر قرائی، مدیرعامل کاشف، با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های در نظر گرفته شده برای سامانه جدید سرآمد و همچنین تبیین مسیر حرکت کاشف با هدف دستیابی به اهداف و تأمین راهبردهای ترسیم شده، اظهار امیدواری کرد که نسخه جدید سامانه سرآمد بتواند به نحو مؤثر و مطلوب، پاسخگوی نیازمندی‌ها و مطالبات در حال رشد بهره‌برداران بوده و خدمات شایسته‌ای را در اختیار بانک مرکزی ج.ا.ا، مراجع قضائی و انتظامی و نظام بانکی و پرداخت کشور ارائه نماید.
وی همچنین افزود: با تلاش بی‌وقفه و همدلانه همکاران کاشف طی ماه‌های گذشته، سامانه جدید سرآمد با قابلیت‌های ارتقاءیافته و ظرفیت‌های فناورانه بهبودیافته روز دوشنبه یکم آبان‌ماه راه‌اندازی شد و در اختیار کاربران و بهره‌برداران سامانه قرار گرفت.
مدیر عامل کاشف در همین چارچوب گفت: سامانه سرآمد طی چهار سال گذشته بستر ثبت و رسیدگی به هزاران پرونده و بیش از ۶ میلیون زیردستور قضائی بوده است و به‌عنوان اولین سامانه ارائه خدمات دولت‌به‌دولت (G2G) به‌صورت ساخت‌یافته و مبتنی بر توافقات سطح خدمت (SLA) در کشور میان نظام بانکی و پرداخت و نظام قضائی و انتظامی کشور، نقش محوری خود در تسریع و تسهیل فرایند ثبت، ره‌گیری و رسیدگی به دستورهای قضائی را ایفا نموده است.
آقای دکتر قرائی همچنین اعلام کرد: در نسخه جدید سامانه سرآمد، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های عملیاتی در ثبت و پاسخگویی سریع به حجم بالای دستورهای قضائی، توابع شاخصی همچون ثبت و پاسخگویی گروهی به دستورهای قضائی، ارتباطات ماشین به ماشین در قالب واسط‌های API و ارتقای ویژگی‌های مدیریتی نیز ایجاد شده است.
مدیر توسعه خدمات شرکت کاشف نیز به تشریح ویژگی‌ها و قابلیت‌های کارسازی‌شده یا ارتقاءیافته در نسخه جدید سامانه سرآمد پرداخت و نحوه پوشش نیازمندی‌های از پیش تعریف شده بانک مرکزی و سایر ذی‌نفعان سامانه، ازجمله مباحث مربوط به خودکارسازی برخی فرآیندها، امکان ثبت و پاسخگویی گروهی به دستورهای قضائی، توسعه واسط‌های ارتباطی ماشین به ماشین بین سامانه‌های مرتبط در بانک مرکزی و سایر موجودیت‌های بانکی و قابلیت‌های گزارش‌گیری منعطف و جامع سامانه را تشریح نمود.
آقای مهندس طرهانی درخصوص مراحل مهاجرت از سامانه قبلی به سامانه جدید گفت: در مرحله اول مهاجرت به سامانه جدید، از ساعت ۱۴ روز دوشنبه، یکم آبان‌ماه، سامانه جدید سرآمد از طریق آدرس Saramad.kashef.ir در دسترس کاربران ثبت‌کنند…

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر