در حال خواندن
سرویس‌های بانک پارسیان و سینا در پلتفرم بانکداری باز سنباد عملیاتی شد
0

سرویس‌های بانک پارسیان و سینا در پلتفرم بانکداری باز سنباد عملیاتی شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-11-16

پلتفرم بانکداری باز سنباد با ارائه سرویس‌های انتقال وجه داخلی، ساتنا و پایا و گزارش‌گیری صورت‌حساب، ساتنا و پایا در بانک‌های پارسیان و سینا به‌صورت رسمی فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرد. سنباد، هم اکنون آماده ارائه سرویس بانکداری باز به کسب‌وکارها است.

پلتفرم بانکداری باز سنباد به‌عنوان یکی از سکوهای فعال در حوزه بانکداری باز کشور با سرمایه‌گذاری ۹ بانک خصوصی کشور  و با اتصال به بانک‌های سینا و پارسیان و ارائه ۶ خدمت از جمله سرویس‌های انتقال وجه داخلی، ساتنا و پایا و گزارش‌گیری صورت‌حساب، ساتنا و پایا فعالیت عملیاتی  خود را رسما آغاز کرد. در همین راستا برای اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های انجام شده و برنامه آینده بخش کسب‌وکار و فنی سنباد گفتگویی با مدیران این شرکت صورت گرفته است  که در ادامه می‌خوانید.

پلتفرم بانکداری باز سنباد بر سرویس‌های مبتنی بر حساب متمرکز است

قائم‌مقام سنباد درباره عملیاتی شدن سرویس بانک پارسیان و سینا در پلتفرم بانکداری باز سنباد گفت: در مجموعه سنباد توانستیم تا با تجمیع سرویس‌های دو  بانک پارسیان و سینا که از دو تکنولوژی مختلف در زیرساخت‌های خود استفاده می‎‌کنند، سرویس را به‌صورت یکپارچه ارائه دهیم. این مسئله باعث می‌شود تا تجربه بهتری برای مشتری ایجاد فراهم شود. سرویس سنباد انعطاف‌پذیر است و با تجربه مشتری متمایز و نوآور، رایند اتصال کلاینت را تسهیل می‌کند.

قائم‌مقام سنباد با اشاره به ساختار معماری استاندارد سنباد گفت: در جهان سیستم بانکداری باز بر روی حساب است اما در ایران شاهد سرویس‌های مبتنی بر کارت هستیم که مغایر با استانداردهای جهانی است. معماری فنی و کسب‌وکاری سنباد کاملاً منطبق بر استاندارد جهانی و مبتنی بر حساب است. همچنین در این معماری، توجه ویژه‌ای به نقش رگولاتوری شده که منجر به تعامل دو سویه با رگولاتوری از منظر تایید Third Party Providerها و کنترل تراکنش‌ها شده است. موضوع اصلی که در این معماری به نقش رگولاتور شده است، حفظ و تقویت جایگاه نظارتی است که براساس استانداردهای جهانی درنظر گرفته شده است.

او در خصوص سیاست توسعه پلتفرم بانکداری باز سنباد تاکید کرد: با افزایش تعداد بانک‌ها به‌عنوان تأمین‌کنندگان، سرویس‌های ترکیبی را با کیفیت بهتر در سنباد خواهیم داشت؛ بر همین اساس اولویت سیاست سنباد، افزایش تعداد بانک‌ها و در ادامه توسعه محصولات است. همچنین با توجه به نقش سکوی سنباد بعنوان تجمیع‌کننده جامع API، حضور و تعامل فعال‌تر سایر ارائه‌دهندگان سرویس در برنامه‌های توسعه فنی و کسب و کاری لحاظ شده است.

 معماری پلتفرم بانکداری باز سنباد یک پله صنعت بانکداری کشور را ارتقاء می‌دهد

مهدی خدیشی، مدیر فنی شرکت سنباد با اشاره به طراحی پلتفرم بانکداری باز سنباد گفت: سنباد با معماری جدید ایجاد شده تا تمام مشکلاتی که در پلتفرم‌های مشابه وجود دارد را رفع کند  و بتواند یک پله صنعت بانکداری کشور را ارتقاء دهد.

او ادامه داد: در سنباد از بهترین نمونه‌های خارجی الگوبرداری  شده اما از ظرفیت بومی‌سازی بهره گرفته شده تا یک پلتفرم نوین در سطح پلتفرم‌های روز دنیا ایجاد شود و بتواند بهترین تجربه سرویس را ایجاد کند.

مدیر فنی شرکت سنباد تصریح کرد: باتوجه‌ به تعامل و آشنایی فنی با زیرساخت‌ها، اتصال به بانک‌های پارسیان و سینا در اولویت قرار گرفت و در همین راستا سرویس‌های این بانک‌ها به پلتفرم بانکداری باز اضافه شد؛ یکی از دلایل کاهش سرعت در اتصال به بانک‌ها بحث، کرونا و مهاجرت نیروهای فنی است که باعث شده تا تمامی بخش‌های صنعت بانکداری و فناوری کشور با مشکل روبرو شوند و سنباد نیز از این مشکل مستثنی نیست اما باید گفت که خوشبختانه علاقه برای همکاری با سنباد به دلیل حرکت روی لبه فناوری از سمت نیروهای فنی وجود دارد.

خدیشی با بیان این که سیاست سنباد ارائه خدمات بانکداری باز روی حساب بانکی است، گفت: استاندارد جهانی ارائه سرویس بانکداری باز روی حساب است و در همین راستا سرویس‌های حسابی را راه‌اندازی کرده‌ایم و قصد داریم تا سرویس‌های پایه را در تمامی نه بانک سهام‌دار پیاده‌سازی کنیم و در آینده در زمینه سرویس‌های ترکیبی تولیداتی داشته باشیم.

مدیر فنی سنباد درباره اولویت‌های سنباد اظهار داشت: درنظر داریم که کیفیت مورد نظر بازار را تامین کرده و نارضایتی های فعلی را مرتفع کنیم. بر همین اساس برنامه ریزی شده  تا سرویس بانکداری باز پایه و ترکیبی باکیفیت و پایدار را تولید کنیم؛ تاکید دارم که در آینده نه‌چندان دور، سنباد یک هاب API خواهد بود.

سنباد، به دنبال تولید محصول بر بستر بانکداری باز

فاطمه گیوی، مدیر محصول شرکت سنباد با اشاره محصول بانکداری باز سنباد گفت: سرویس بانکداری باز سنباد با بهترین فناوری‌های روز دنیا توسعه پیدا کرده و بر همین اساس، زیرساخت core Banking  بانک پارسیان و سینا که دو زیرساخت با دو تکنولوژی کاملاً متفاوت است، بدون هیچ‌گونه مشکلی در سنباد پیاده‌سازی شد.

او ادامه داد: اتصال بانک پارسیان و سینا دستاورد عملیاتی قابل دفاعی محسوب می‌شود که اقدام ارزشمندی برای بخش فنی است و نشان می‌دهد که پلتفرم سنباد انعطاف‌پذیری لازم به منظور ارائه سرویس به سایر بانک‌ها را دارد.

گیوی با بیان این که به‌زودی باید منتظراتصال بانک‌ها و سرویس‌های جدید در سنباد بود، اظهار داشت: در نظر داریم تا در آینده نزدیک، سرویس‌های  ترکیبی و تلفیقی قابل عرضه به بازار تکنولوژی را باتوجه‌به فراهم بودن امکان، پیاده‌سازی کنیم.

مدیر محصول سنباد تاکید کرد: با همکاری بانک‌های سهام‌دار می‌توان محصولات دیگری را بر بستر بانکداری بازتولید کرد و  برنامه داریم طبق طراحی های صورت پذیرفته در این مسیر حرکت کنیم؛ بدین ترتیب،  سنباد در نظر دارد در مسیر تولید  و توسعه محصول بر بستر بانکداری باز حرکت کند.

سنباد آماده ارائه خدمات ویژه و رقابتی به مشتریان است

مهران ملک‌محمدی، مدیر فروش شرکت سنباد با اشاره به همکاری با بانک پارسیان و سینا گفت: تجربه بانک پارسیان یک تعامل بسیار خوب از همکاری با شعب بود و برای بازاریابی سرویس در شعبه که نشان‌دهنده  و آشنایی شعب با  بانکداری باز است  یک  تجربه بسیار خوب در توسعه  کسب‌وکار را برای سنباد رقم زد. . همچنین، بانک سینا در مسیر اتصال همراهی بسیار خوبی داشت  که انتظار می‌رود با حمایت بانک‌های سهام‌دار و تعدد  شعب  آن‌ها، سنباد به‌خوبی شناخته شود.

او با اشاره به جذب مشتریان اولیه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تلاش کردیم تا هم‌زمان با عملیاتی شدن با ۱۰ مشتری اولیه فعالیت رسمی سنباد را آغاز کنیم تا سرویس‌ها به‌صورت عملیاتی آزمایش شود؛ در واقع، در نظر داریم تا بتوانیم از ابتدای سال ۱۴۰۱ اقدام به فعالیت جدی در حوزه فروش و جذب مشتری داشته باشیم.

ملک‌محمدی افزود: در گام اول سراغ پرداخت یارها و خدمات دهندگان بخش مالی رفتیم و در آینده به سراغ کارگزاری‌ها می‌رویم. از سویی دیگر، شرکت‌هایی در حوزه خدمات مالی هستند که با استفاده از سرویس‌های سنباد می‌توانند فرایندهای خود را تسهیل کنند و آن‌ها نیز در لیست مشتریان هدف سنباد هستند.

مدیر فروش شرکت سنباد با بیان اینکه پلتفرم بانکداری باز سنباد به دنبال توسعه سرویس‌ها است، اظهار داشت: با کامل‌تر شدن سبد خدمات سنباد، مطمئن هستیم که به‌جای اینکه یک کسب‌وکار با بانک به‌صورت مستقیم مذاکره و همکاری داشته باشد، از سنباد برای ارائه سرویس استفاده کند.

ملک‌محمدی، افزود: درصورتی‌که، کسب‌وکاری قصد همکاری و اتصال به سنباد را دارد کافی است با سنباد در تماس باشد یا در سندباکس سنباد به آدرس https://console.sanbod.co/  ثبت‌نام کند تا با آن‌ها در ارتباط باشیم و با یکدیگر تعامل پیدا کنیم.

او با اشاره به سرویس‌های قابل‌ارائه سنباد در حال حاضر، گفت: سرویس‌های انتقال وجه داخلی، ساتنا و پایا و سرویس گزارش انتقال وجه، ساتنا، پایا و صورت‌حساب در بانک پارسیان و سینا عملیاتی شده و اینها سرویس‌های پایه حسابی هستند که ۷۰ الی ۸۰ درصد تراکنش‌های حسابی در بوم‌های بانکداری باز مربوط به این سرویس‌ها  می‌شود.

مدیر فروش سنباد تاکید کرد: تصور می‌کنیم که باتوجه‌ به ارائه سرویس باکیفیت، باقیمت مناسب و زیرساخت پایدار بازار خوبی پیش روی سنباد وجود داشته باشد. باید منتظر افزایش تعداد تأمین‌کنندگان در سایر بانک‌های سهام‌دار و غیر سهام‌دار باشیم. در حقیقت، در گام نخست، سنباد به دنبال افزایش بانک‌ها و در ادامه ایجاد سرویس‌های ترکیبی و تطبیقی  است.

ملک‌محمدی در پایان با اشاره به تعاملات سنباد و مشتریان گفت: سیاست واحد کسب‌و‌کار سنباد، پشتیبانی کامل مشتریان برای ایجاد تجربه دلچسب و حرفه‌ای از نقطه ابتدای همکاری یعنی افتتاح حساب تا پشتیبانی سرویس عملیاتی است. برای مشتریان اولیه نیز تسهیلاتی ویژه برای همکاری در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این فرصت، همکاری خود را با سنباد سریع‌تر شروع کنند.

ثبت نام در سندباکس پلتفرم بانکداری باز سنباد

گفتنی است؛ کنسرسیوم سنباد، مجموعه فعال در حوزه خدمات بانکداری باز و OPEN API است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری ۹ بانک  شامل بانک‌های پاسارگاد، سپه، سامان، پارسیان، سینا، ایران‌زمین، کارآفرین، سامان و مؤسسه مالی و اعتباری ملل تشکیل شده است. مشتریان اولیه سکوی نوآوری باز داده محوز سنباد و کسب‌وکارهای علاقه‌مند با ثبت‌نام در سندباکس سنباد، می‌توانند در فرصتی ویژه از خدمات مجموعه سنباد استفاده کنند. اطلاعات بیشتر و نحوه همکاری با سنباد را در sanbod.co بخوانید.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
100%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر