در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد ارزش آفرینی داده محور با حضور معاون وزیر ارتباطات منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد ارزش آفرینی داده محور با حضور معاون وزیر ارتباطات منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-02-29

در روزهای اخیر، همراه با بحران کرونا، قیمت نفت در جهان نیز با کاهش محسوسی همراه بوده به طوری که رکورد سقوط قیمت نفت شکسته شد. این کاهش قیمت زنگ خطری بود برای اقتصادهای وابسته به نفت که دیگر باید به فکر تغییراتی راهبردی در مدل های درآمدی خود باشند.

عصر پرداخت – در سال ۲۰۱۶، نخستین بار در کنفرانس جهانی داووس، اصطلاح انقلاب صنعتی چهارم به کار رفت، دوره انقلاب صنعتی چهارم، با ظهور فناوری‌های نوین در چند حوزه رباتیک، هوش مصنوعی، زنجیره بلوکی، نانوتکنولوژی، پردازش کوانتومی، زیست فناوری، اینترنت اشیا و خودروهای خودران همراه است. این انقلاب، کل نظام تولید، مدیریت و حکمرانی را در هر صنعت و هر کشوری متحول کرده است.

بسیاری از صاحب نظران، مهم ترین دارایی کسب و کارها در این دوره را، داده می دانند. داده‌هایی که بر اساس رفتار کاربران سرویس‌های سایبری تولید می‌شود و ذخیره سازی، پردازش و تحلیل آن منجر به تولید ارزش خواهد شد.

بسیاری داده را نفت آینده می دانند که البته شباهت های زیادی هم به یکدیگر دارند. داده هم مانند نفت باید ذخیره شود و هر چه بگذرد با مرور زمان ارزشمندتر می شود. داده هم مانند نفت نیاز به استخراج، پالایش و بهره برداری دارد و هرچه فرآیند پردازش آن دقیق تر و پیچیده تر باشد، می تواند ارزش بیشتری خلق کند.

بنابراین اگر برخی از کشورها در یک قرن گذشته با فروش نفت به ثروت دست پیدا کردند، باید منتظر ماند و دید حالا که نفت ارزشش روز به روز کمتر می شود، در دوره جدید، کدام کشورها از نفت جدید که داده است، ارزش خلق می کنند.

در این برنامه با دکتر امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور و روی خط به صورت آنلاین با دکتر مرتضی ترک تبریزی عضو هیات مدیره بانک تجارت، مهندس مسعود پشمچی معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان و دکتر محمد مهدی متولی معاون فناوری بانک انصار در خصوص ارزش آفرینی داده محور به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

از شما دعوت می کنیم این گفت و گوی صریح را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود شرکت به پرداخت ملت

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر