در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد اعتبارسنجی مدرن؛ از مشکلات تا راهکارها منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد اعتبارسنجی مدرن؛ از مشکلات تا راهکارها منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-03-28

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  هومن امینی، مدیرعامل شرکت دیجی­‌پی و علی رسولی­زاده، مدیرعامل شرکت پارت

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت به‌­پرداخت ملت

 

به گفته وزیر اقتصاد، در سال ۱۴۰۱، تمرکز این وزارتخانه، رفع مشکلات اعتبارسنجی است و برای تحقق این مهم، صنعت اعتبارسنجی در کشور باید مدرن‌سازی شود. سیداحسان خاندوزی، درباره گلایه‌های مردم از نحوه اعتبارسنجی برای پرداخت تسهیلات خُرد بانکی بدون نیاز به ضامن، می­‌گوید برای رفع این مشکل، تدابیری اندیشیده شده و گفت‌وگوهایی با شرکت اعتبارسنجی ایرانیان، بانک مرکزی و شبکه بانکی صورت گرفته تا ایرادات موجود رفع شود.

به گفته او، متأسفانه بسیاری از مردم یا در رکوردهای شرکت مذکور، رتبه اعتباری ندارند یا در سال‌های گذشته بنا به دلایلی، معوقاتی داشته‌­اند که با وجود گذشت سال‌ها و علی­رغم اینکه اکنون خوش‌حساب شدند، همچنان رتبه اعتباری پایینی دارند. این وضعیت، موجب می‌شود زمانی که افراد- چه فعال اقتصادی و چه خانوارها برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند، به آنها گفته شود یا رتبه اعتباری ندارند یا علی­رغم اینکه در سال‌های اخیر خوش‌حساب بوده­‌اند، به دلیل اتفاقاتی که در سال‌های گذشته رخ داده، رتبه اعتباری پایینی دارند و مشمول وام بدون ضامن نخواهند شد.

این سخنان وزیر اقتصاد به درستی نشان می­دهد ما در کشور، در حوزه اعتبارسنجی مشکلات جدی داریم و چنانچه بخواهیم به گفته وزیر، به اعتبارسنجی مدرن دست یابیم، قطعا باید در این حوزه، فکر اساسی داشته باشیم.

از این­‌رو، در یکصد و یکمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال که با موضوع «اعتبارسنجی مدرن؛ از مشکلات تا راهکارها»، با حضور هومن امینی، مدیرعامل شرکت دیجی­پی و علی رسولی­زاده، مدیرعامل شرکت پارت و مهمانان روی خط برگزار شد، مشکلات و راهکارهای این حوزه، موردبحث و تبادل‌­نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر