در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد اقتصاد دانش‌­بنیان؛ از مهاجرت تا تعدیل نیروی انسانی منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد اقتصاد دانش‌­بنیان؛ از مهاجرت تا تعدیل نیروی انسانی منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-02-17

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  صابر فیضی مدیرعامل شرکت فناپ تلکام، حسین اسلامی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌­ای استان تهران و محمد خلج قاسم­‌آبادی مدیرعامل شرکت اسنپ

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت به‌­پرداخت ملت

 

بدون‌­شک منابع انسانی کارآمد و ماهر در بخش فناوری اطلاعات، در افزایش اثربخشی و بهره­‌وری هر سازمانی، نقش مهم و اساسی ایفا می­کند و عمده‌­ترین سرمایه و عامل راهبردی سازمان محسوب می­شود. از طرف دیگر، امروزه داشتن منابع انسانی کیفی با توان بهره وری بالا، برخوردار از اطلاعات، روش‌­های جدید و به­روز و دارای مهارت‌­های فناوری اطلاعات، جایگاه ملت‌­ها را در سلسله مراتب تقسیمات جهانی مشخص می­سازد. در عصر حاضر، سازمان­‌ها با دو انتخاب مواجهند. آنها یا باید همگام و همسو با تحولات باشند یا پیشگام و تحول­‌آفرین. انتخاب هر کدام از این دو شق، مستلزم توجه به ویژگی­‌ها، ضرورت­‌ها و چالش­‌هایی است که می‌­تواند پیمودن این راه را هموارتر سازد.

در سال‌های اخیر، اقتصاد دانش‌­بنیان، در فضاهای دانشگاهی و از سوی مسئولان کشور، بارها مورد تاکید قرار گرفته است. الزامات گذار به جهان صنعتی و عبور از دالان جهان پساصنعتی، موضوع توامان شدن بنیان صنایع و محصولات اقتصادی بشر بر پایه دانش نوین را ناگزیر ساخته است. این الزام تا بدان‌جا ضروری شده که امروزه از ۱۰ شرکت اول ثروتمند جهان، حداقل ۹ شرکت به­ طور مستقیم با فناوری‌های دانش‌بنیان عجین هستند و از همان آغاز تولد، با طرح‌های دانش‌­بنیان همراه بوده­‌اند.

در چنین شرایطی مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامیدند. در این رابطه، تصمیمات خلق­‌ا‌لساعه درباره افزایش میزان حقوق نیروی انسانی بدون آنکه به افزایش درآمدهای شرکت­‌ها توجهی شود، از موضوعات مهم در این زمینه است.

از این­‌رو، در نود و هشتمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌­های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال با موضوع «اقتصاد دانش‌­بنیان؛ از مهاجرت تا تعدیل نیروی انسانی» که با حضور صابر فیضی مدیرعامل شرکت فناپ تلکام، حسین اسلامی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه­‌ای استان تهران و محمد خلج قاسم­‌آبادی مدیرعامل شرکت اسنپ مطرح شد، چالش‌­های مهاجرت و تعدیل نیروی انسانی با توجه به افزایش حقوق و دستمزدها توسط دولت در سال جاری، موردبحث و تبادل­‌نظر قرار گرفت. ماحصل این گفت­‌وگو، پیش­روی شماست. حامی این میزگرد، شرکت به­‌پرداخت ملت است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر