در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی آمادگی نظام بانکی در حوزه پدافند غیرعامل منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی آمادگی نظام بانکی در حوزه پدافند غیرعامل منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-08-22

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  حسن پارسا کارشناس ارشد پدافند غیرعامل در حوزه بانکی، محمد صادقی معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین و محمدرضا جمالی مدیرعامل شرکت نبض‌­افزار

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس

بانک­‌ها به عنوان یکی از بزرگ­ترین سیستم­‌های مالی و اقتصادی کشور، همواره از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار هستند. صیانت از دارایی، نگهداری ثروت و حفظ اعتماد مشتریان، از وظایف مهم بانک‌­ها تلقی می­شود و ضرورت برطرف کردن این مساله، ما را مجاب خواهد کرد آنچه را که نیاز است، در مسیر پیش‌برد و نیل به این هدف، به‌­کار بندیم.

تهدیداتی که بانک­‌ها را تحت­‌الشعاع قرار می­دهند، به دو دسته طبیعی (زلزله، آتش­سوزی، سیل و…) و انسان‌­ساز (جنگ­‌های سایبری، سرقت از بانک‌­ها، اقدامات خرابکارانه و…) تقسیم می‌­شوند. در این رابطه، پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ارکان اصلی تقویت بنیه دفاعی و تجهیز زیرساخت‌های حیاتی، سعی دارد با پیاده­‌سازی اقدامات پیشگیرانه و نوین، میزان آسی‌ب­پذیری سیستم بانکی و سطح خسارات متحمل بر بانک­‌ها را در مواقع بروز بحران، تا حد قابل­‌توجهی کاهش دهد.

از این‌­رو، در هفتاد و ششمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌­های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با موضوع «بررسی آمادگی نظام بانکی در حوزه پدافند غیرعامل» که با حضور حسن پارسا کارشناس ارشد پدافند غیرعامل در حوزه بانکی، محمد صادقی معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین و محمدرضا جمالی مدیرعامل شرکت نبض‌­افزار برگزار شد، آسیب­‌های حوزه بانکی کشور با توجه به ضوابط پدافند غیرعامل و راهکارهای مناسب و ضروری برای تامین امنیت بانک‌­ها، موردبحث و تباد‌‌ل­‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
50%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
50%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر