در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی دلایل بسته بودن درها در برابر بانکداری باز منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی دلایل بسته بودن درها در برابر بانکداری باز منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-10-12

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: دکتر جعفر مرتضویان مدیر نوآوری و تحقیقات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک، دکتر صادق فرامرزی کارشناس ارشد نظام بانکی و مهندس سعید قدوسی‌ نژاد مدیرعامل شرکت فینوتک

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت تجارت الکترونیکی پارسیان (تاپ) و پلتفرم نوآوری باز فرابوم

صنعت بانکداری ایران در دهه ۱۳۹۰، گام‌های جدی برای حرکت در مسیر دیجیتالی شدن برداشته است. وجود بازیگران قدرتمند و تاثیرگذار در این عرصه، سبب شده بانکداری در ایران، با تحولات عمیقی روبه‌رو شود و از بانکداری سنتی به سوی بانکداری نوین قدم بردارد.

در حال حاضر، بانک‌های بزرگ، متوسط و کوچک، دستاوردهای قابل قبولی در زمینه استقرار بسترهای بانکداری باز داشته‌اند و تقریبا عمده بانک‌های مطرح کشور در داخل سازمان فناوری خودشان یا در قالب شرکت‌های مستقل به ارائه خدمات بانکداری باز می‌پردازند. دریافت صورتحساب، نقل و انتقالات درون‌بانکی و بین‌بانکی، کارت به کارت، پرداخت قبوض، احراز هویت و… از جمله سرویس‌هایی هستند که بانک‌ها بر بستر بانکداری باز به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

اگرچه صنعت بانکداری در حال طی کردن مسیر بانکداری باز است اما با چالش‌هایی از جمله نبود رگولاتوری و نقشه راه مشخص روبه‌رو است؛ چالش‌هایی که سرعت حرکت این حوزه را با کندی همراه کرده و حنی بانک‌ها را از قدرت گرفتن پلتفرم‌ها و انحصاری شدن خدمات بانکداری باز ترسانده است.

از این‌رو، در یکصد و بیست و هفتمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (هفدهمین برنامه اقتصاد مدرن) که ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع «بررسی دلایل بسته بودن درها در برابر بانکداری باز» با تاکید بر چالش‌ها و مزایای سرویس‌های بانکداری باز که به دلیل برخی تعلل‌ها تا کنون از دست رفته، با حضور دکتر جعفر مرتضویان مدیر نوآوری و تحقیقات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک، دکتر صادق فرامرزی کارشناس ارشد نظام بانکی و مهندس سعید صدوقی‌نژاد، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر