در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی عملکرد گروه توسن منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی عملکرد گروه توسن منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-05-02

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

سید ولی‌اله فاطمی اردکانی یکی از چند چهره تاثیرگذار فناوری اطلاعات بانکی است. او زمانی در گروهی بود که در دهه ۷۰ تصمیم داشت برای اولین بار سیستم‌های یکپارچه بانکی را وارد ایران کند. فاطمی بعدها از آن تیم جدا شد و شرکت توسن یا همان کیش‌ویر سابق را با همراهی چند نفر از دوستان دانشگاهی‌اش ایجاد کرد. زمانی که آنها در سال ۷۸، تولید سیستم‌های نرم‌افزاری یکپارچه بانکی را در ایران شروع کردند، کمتر کسی قبول داشت ایرانی‌ها هم می‌توانند نرم‌افزارهای سنگین «کربنکینگ» بنویسند و آن را پشتیبانی کنند. البته فاطمی این روزها دیگر در توسن سِمَتی ندارد و به دنبال اجرایی کردن ایده‌های جدیدی در زمینه موبایل و ابزارهای نوین مالی اسلامی است.

این در حالی است که با توجه به اعتبار توسن و تمایل مشتریان، شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) کسب‌وکار خود را از طریق ایجاد شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توسن و نیز همکاری با سایر شرکت‌های فعال و معتبر حاضر در صنعت فناوری اطلاعات و بانکداری گسترش داده تا بتواند با ارایه سبد کامل از خدمات همگن به رشد و بهبود کسب‌وکار مشتریان کمک کند.

شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری فناوری تکوست (گروه توسن) که اکنون ۱۴ شرکت را تشکیل می‌دهند، به‌ منظور ارایه خدمات متمرکز در یک حوزه تخصصی، کاهش زمان عرضه محصول به بازار و افزایش سرعت پاسخ به درخواست‌های مشتریان در حوزه‌هایی نظیر سخت‌افزار، هوشمندی کسب‌وکار، مراکز داده، مدیریت ریسک، راهکارهای کیف الکترونیک پول وغیره مشغول به فعالیت هستند. البته اخیرا گروه توسن مجموعه جدیدی به نام «تکوست آرمان» ایجاد کرده که در حوزه ‌های نوآورانه و جسورانه فعالیت می‌کند که اطلاعات دقیقی از این شرکت در دسترس نیست.

همگان اذعان دارند اگر قرار باشد در صنعت بانکی ایران، چند فرد را نام ببریم که بی‌پرده و شفاف از مشکلات موجود، بدون هیچ‌گونه نگرانی صحبت می‌کنند، قطعا ولی‌اله فاطمی یکی از این افراد است. او معتقد است نه تنها باید به نقدهای سازنده پاسخ داد بلکه راه پیشرفت کشور از همین مسیر، پایه‌گذاری می‌شود.

از این‌رو، در شصت‌ویکمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با موضوع «بررسی عملکرد گروه توسن» که با حضور سیدولی‌اله فاطمی یکی از بنیان‌گذاران این گروه، عبدالحمید منصوری عضو هیات مدیره شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) و مرتضی مقدسیان پیشکسوت حوزه فناوری بانکی برگزار شد، ابهاماتی که در سال‌های گذشته حول محور این هلدینگ فناوری وجود داشته، بی‌پرده و شفاف مورد نقد، بررسی، بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. مشروح این گفت‌وگو، پیش‌روی شماست.

 

نشریه دیجیتال این گفت‌وگو را از اینجا دانلود کنید.

متن خبر این گفت‌وگو را در  اینجا بخوانید.

 

اسپانسر این برنامه شرکت توسن‌تکنو

چشم‌انداز توسن‌تکنو به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان و تولیدکننده راهکارهای جامع بانکداری و پرداخت الکترونیک در ایران، «پیشرو‌بودن در شکل‌دهی تجربه خوشایند مردم از جامعه دیجیتال» تعریف شده و مأموریت آن «کاربردی‌کردن فناوری‌های نوین برای توسعه جامعه دیجیتال» است. این شرکت با تمرکز بر موضوع «تحول شعب»، همراه بانک‌ها در سفر دیجیتالی آن‌هاست. توسعه راهکارهای نوآورانه برای کاربردی‌کردن تکنولوژی‌های جدید دیجیتال و سرمایه‌گذاری برای افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی در آن‌ها، از برنامه‌های اصلی توسن‌تکنو است. این شرکت در حوزه سرویس، به‌دنبال ارائه خدمات تخصصی متمایز و مطلوب به بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت الکترونیک ایران است

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر