در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد جابه جایی مدل های کسب و کار از بانک دیجتالی تا بانک دیجیتال منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد جابه جایی مدل های کسب و کار از بانک دیجتالی تا بانک دیجیتال منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-03-25

در حالی که تقریبا تمامی بانک ها از فناوری های نوین  استفاده می کنند و کمابیش خدمات مشابهی را به مشتریا ن عرضه می کنند، بازیگران جدید در سپهر دیگری سیر می کنند، آنجا که بانک های متعارف فرایندهای آنالوگ خود را دیجیتالی کرده اند ولی از مدل های کسب و کار نوین با اکراه سخن می گویند.

رادیو اینترنتی عصر پرداخت، چرا که لازمه پیاده سازی آن تغییر پارادایم بانکداری است، کسب و کارهای نوآوری چون N26 در آلمان یا ZA در هنگ کنگ خدمات نوآور را در بستر دیجیتال و با راهبرد دیجیتال به مشتریان عرضه می کنند، اولی پیش از پاندمی اخیر در هر سه ماه پانصد هزار مشتری اضافه می کند و به رکورد ۵ میلیون مشتری می رسد و دومی با ارایه حساب های ارزی مولتی کارنسی Multi currency باعث سهولت کسب و کارها می شود.

بانک دیجیتال نسلی را هدف گرفته است که در شبکه های اجتماعی رشد کرده است و به بستر ارتباطی به بانک اهمیت می دهد، نسلی که صاحب کسب و کار میشود و حتی حاضر است عملیات ارزی، فرایندهای قانونی و اعتباری خود را در بستر دیجیتال انجام دهد.

نمونه های موفق بانک های دیجیتال از اهمیت اتخاذ راهبرد دیجیتال سخن می گویند و فارغ از ماهیت مستقل و یا وابسته به یک بانک کلاسیک، با مدل های کسب و کارنوین، طلایه دار تغییراتی هستند که دیر یا زود گریبان تمامی بانک ها را خواهد گرفت.

اما پرسش اینست آیا این راهبردها برای بانک های ایرانی هم کارگر هستند؟ قانونگزار ایرانی آیا میتواند قوانین وضع شده سایرین را در حوزه های سازگاری، امنیت و ریسک را برای نظام بخشی مدل های نوین کسب و کار بکار گیرد؟

این سوال ها و مباحث جذاب تر دیگر در این میزگرد که با اجرا و ترجمه سید امیر دانشور برگزار می شود با حضور دکتر سید ولی الله فاطمی، مشاور مدیرعامل بانک آینده و اقای پروفسور کارستن بارچ، صاحب نظر در حوزه استراتژی و مدل های کسب و کار و قایم مقام مدرسه کسب و کار مونیخ  بررسی می گردد.

اسپانسر این اپیزود بانک ایران زمین

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر