در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد جایگاه زنان در مدیریت فناوری­‌های مالی منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد جایگاه زنان در مدیریت فناوری­‌های مالی منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-05-08

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  افسانه اوضاعی مشاور و مدرس کسب‌­وکار در حوزه بانکداری دیجیتال، مونا حاجی علی اصغر مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌­گذاری پرتو آفتاب کیان و فتانه توحیدی مشاور مدیرعامل پست­‌بانک

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت به‌­پرداخت ملت

 

 

دنیای فناوری­‌های مالی رشد می­کند و در بخش‌­های مختلف زندگی ما وارد می­شود. مدیران شرکت‌های بزرگ و فعال، معمولا تاثیر قابل‌­توجهی بر روند رشد این صنعت دارند. در این میان، اما جایگاه مدیران زن در صنعت فناوری‌­های مالی کجاست؟

حضور زنان در عرصه­‌های مختلف صنعتی، تجاری و تکنولوژی، در سال­‌های اخیر در دنیا، پررنگ­تر از گذشته شده است. به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، ۵۶ درصد مدیران‌عامل زن در دنیا، تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا دارند. همچنین طبق آمار یونسکو، شاخص مشارکت زنان در سطح جهانی، ۳۰ درصد بوده که این میزان در ایران، ۲٫۳۱ درصد است.

در عین حال، هنوز بسیاری افراد، مهمترین وظیفه زنان را «مادری» می­دانند و معتقدند اگر زنی می­خواهد مادر خوبی باشد، باید قید همه­‌چیز را بزند! بعضی دیگر، حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و می­گویند زنان در جامعه، اصولا نمی­‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند!

نکته مهم، از میان برداشتن شکاف جنسیتی و پررنگ‌کردن حضور و نام زنان، در هر صنعتی است و صنعت فناوری‌های مالی نیز از این قاعده، مستثنی نیست. اینکه چرا این مشکلات وجود دارد، راهکار حل آن چیست و حتی مقایسه این صنعت با صنایع دیگر، در این زمینه، از موضوعات بسیار مهم و قابل توجه است.

از این­‌رو، در یکصد و هشتمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌­های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با موضوع «جایگاه زنان در مدیریت فناوری­‌های مالی» که با حضور افسانه اوضاعی مشاور و مدرس کسب‌­وکار در حوزه بانکداری دیجیتال، مونا حاجی علی اصغر مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌­گذاری پرتو آفتاب کیان و فتانه توحیدی مشاور مدیرعامل پست­‌بانک برگزار شد، چالش‌­ها و راهکارهای گسترش مدیریت زنان در عرصه فناوری­های مالی، موردبحث و تبادل‌­نظر قرار گرفت.

 

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر