در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد جایگاه مغفول نوآوری در مدل کسب‌­وکار شرکت‌های پرداخت الکترونیک شد
0

فایل صوتی میزگرد جایگاه مغفول نوآوری در مدل کسب‌­وکار شرکت‌های پرداخت الکترونیک شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-04-28

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  فرهاد وکیلیان مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا، امین مطیعی مدیرعامل شرکت پرداخت نوین آرین و علیرضا طلوع کارآفرین حوزه فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس

 

چنانچه بخواهیم وضعیت صنعت پرداخت دنیا را با ایران مقایسه کنیم در بخش نخست، خواهیم دید کیف پول‌های الکترونیکی به لطف تجربه بی‌نظیرشان، محبوبیت بسیاری کسب کرده‌اند. پرداخت‌های بانکی برخط نیز در کانون توجه قرار دارند، زیرا هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای فروشندگان مناسبند، این‌ها در حالی است که خرید از طریق POS در ایران، همچنان حرف اول را می‌زند.

از آنجا که صنعت پرداخت به ‌طور مداوم در حال تحول‌ و فراتر از اصول روش‌های پرداخت ‌است، رفتار و ترجیحات مشتری نیز باعث شده روند نوآوری همراه با این خواسته­‌ها، خود را تطبیق دهد.

«روش‌های پرداخت جایگزین»، «روش‌های پرداخت محبوب برای مشتریان»، «کارت‌های اعتباری و بدهی»، «کیف پول الکترونیکی»، «پرداخت‌های الکترونیکی برخط»، «پول نقد»، «پرداخت مستقیم از طریق اپراتورها»، «رمزارزها»، «POS» و «بهینه‌سازی و بومی‌سازی تسویه حساب پرداخت»، از جمله مواردی هستند که ورود رگولاتور بانکی و صدور بخشنامه‌های متعدد در ایران، موجب شده به جای شکل­‌گیری مسیر درست آنها، هنوز اندر خم موضوعات پیش‌­پا­افتاده در این حوزه باشیم، در حالی که زمینه نوآوری همین موضوعات، در کشورهای دیگر، سال‌­هاست که حل شده است.

اینکه چرا با وجود توسعه زیرساخت­‌های ارتباطی و اشتیاق ایرانیان در استفاده از فناوری­‌های جدید، نتوانستیم از این حوزه، بهره ببریم و بانیان وضع موجود در این زمینه، چه کسانی هستند، نکاتی است که نیازمند بررسی و تامل بیشتر است.

از این‌­رو، در یکصد و ششمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با موضوع « جایگاه مغفول نوآوری در مدل کسب‌­وکار شرکت‌های پرداخت الکترونیک» که با حضور فرهاد وکیلیان مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا، امین مطیعی مدیرعامل شرکت پرداخت نوین آرین و علیرضا طلوع کارآفرین حوزه فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال برگزار شد، مشکلات این حوزه، موردبحث و تبادل‌­نظر قرار گرفت. ماحصل این گفت­‌وگو، پیش­روی شماست.

 

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر