در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد فین­تک‌ها و بانک‌ها؛ تعامل و همراهی در مسیر تحول دیجیتال منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد فین­تک‌ها و بانک‌ها؛ تعامل و همراهی در مسیر تحول دیجیتال منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-07-06

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: علیرضا لک­زایی، عضو هیئت مدیره بانک ملت و سیدحامد قنادپور، مدیرعامل شرکت تارا

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت سابین تجارت آریا و شرکت شاپ

 

از جمله مزایای همکاری راهبردی بین نظام بانکی با فین­تک، کارآیی از نظر سرعت، هزینه و دستیابی به مشتریان جدید است. مسائل و مشکلات بانک‌­های سنتی، شامل ساختارهای پیچیده، بالا بودن میزان رسمیت، افزایش هزینه­ عملیاتی، ارائه خدمات بانکی با هزینه و زمان بیشتر، عدم نوآوری در خدمت‌­دهی و برآورده نکردن اتتظارات مشتریان است.

در سال­‌های گذشته، همه این عوامل، منجر به کاهش محبوبیت نظام بانکی شده است اما از طرف دیگر، افزایش افرادی که به دلایل مختلف نمی­‌توانند از خدمات بانکداری سنتی استفاده کنند یا مایل به استفاده از آن نیستند، به توسعه فین­تک­‌ها منجر شده است. این روند بر کاهش هرچه بیشتر محبوبیت بانک‌­ها، صحه گذاشته و بر اساس آمارها، میانگین استفاده از فین­تک در سطح جهان، به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

رشد روزافزون این شرکت­‌ها به موضوع چالش­‌برانگیزی تبدیل شده که می­تواند نظام بانکی ایران را تحت­‌تاثیر قرار دهد. با این حال، به نظر می­‌رسد در صورت همکاری راهبردی دو طرف، زمینه توسعه کسب‌­وکار طرفین، جذب مشتریان بیشتر، حفظ جایگاه رقابتی طرفین، ارائه محصولات متنوع و خدمات باکیفیت، فراهم خواهد شد.

از این­‌رو، در این میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (ششمین برنامه اقتصاد مدرن) با موضوع «فین­تک‌ها و بانک‌ها؛ تعامل و همراهی در مسیر تحول دیجیتال» که با حضور علیرضا لک­زایی، عضو هیئت مدیره بانک ملت و سیدحامد قنادپور، مدیرعامل شرکت تارا برگزار شد، چالش­‌های تعامل فین­تک­‌ها با بانک­‌ها، نقش رگولاتور بانکی، مزایای همکاری و موضوعات مهم دیگر، موردبحث و تبادل­‌نظر قرار گرف

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر