در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد واکاوی ابعاد بزرگترین مهاجرت کربنکینگ ایران منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد واکاوی ابعاد بزرگترین مهاجرت کربنکینگ ایران منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

عصر پرداخت – نبود یک سامانه جامع بانکداری متمرکز داخلی که بتواند صددرصد تمام انتظارات بانک و مشتریان را تامین کند، دلیل عدم موفقیت در ارایه سرویس های به روز بوده و این تنها مختص بانک سپه نیز نبود و بسیاری از بانک‌های کشور در این خصوص دو تا سه تجربه مشابه دارند.

بانک سپه نه‌تنها لقب اولین بانک ایرانی را با خود به یدک می‌کشد، بلکه جزو معدود بانک‌های بزرگ دولتی است که تا امروز حاصل ادغام سایر بانک‌ها نبوده است و حالا با آغاز ادغام پنج بانک نظامی کشور یعنی بانک‎های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه مالی اعتباری کوثر در این بانک، عنوان بزرگ‌ترین بانک ایران و جهان اسلام را نیز نصیب خود می‌کند. هم‌زمان با جدی شدن موضوع ادغام بانک سپه، موضوع دیگری نیز در دل این بانک که از سال‌ها پیش در جریان بوده و به‌تازگی وارد فاز اجرایی شده مهاجرت آن به سامانه جامع بانکداری متمرکز جدید است که قرار است از سامانه داخلی شرکت داتین بهره ببرد.

مهاجرت به سامانه جدید به خودی خود همیشه کاری پیچیده، حساس و پرچالش است و موضوع ادغام بانک‌های نظامی در سپه، پیچیدگی این کار را از جنبه‌های مختلف بیشتر کرده است و از همین رو برخی از متخصصان معتقدند نظام بانکی کشور تاکنون مهاجرتی با این ابعاد و پیچیدگی را تجربه نکرده است و در صورت موفقیت بانک سپه در انجام این کار، می‌توان آن را نقطه عطفی در این صنعت دانست.

از همین رو به دلیل نقش و اهمیت این رویداد بزرگ و انتقال تجربیات این مسیر که بی شک راهی سخت را تا رسیدن به نتیجه طی کرده، با آقایان دکتر سید مهدی حسینی عضو هیات مدیره بانک سپه،  دکتر شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ و مهندس مرتضی مقدسیان مدیرعامل شرکت تارا در این میزگرد گفت و گو کرده ایم.

از شما دعوت می کنیم این میزگرد صریح را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود شرکت ققنوس 

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر