در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد چالش‌های کالابرگ الکترونیک برای صنعت بانک و پرداخت کشور منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد چالش‌های کالابرگ الکترونیک برای صنعت بانک و پرداخت کشور منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-08-10

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  علیرضا موسوی معاون خدمات شبکه پرداخت شرکت شاپرک، هادی کاشف معاون فناوری شرکت رفاه ایرانیان و شهریار خلیلی، مدیرعامل شرکت به‌­پرداخت ملت

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت شاپرک و توسن‌تکنو

 

در چند ماه گذشته، شرکت خدمات فناوری اطلاعات ایران با نام اختصاری «فارا»، وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بخش­‌های مختلف خبری صداوسیما اعلام کرد طی طرحی قرار است با اتصال یک بارکدخوان به دستگاه­‌های پوز، آنها را فارغ از مدل شرکتی تبدیل به یک صندوق فروشگاهی کند. در ادامه، طبق اخبار منتشرشده به نظر می­رسد کالابرگ دولتی نیز از طریق این سامانه ارائه می­شود.

تجربه مشتری در دموی این طرح، نشان می­دهد قرار نیست یک مبلغ مشخص برای هر کالابرگ درنظر گرفته شود؛ به‌­نحوی که یک عدد کل برای یارانه، در حساب سرپرست خانوار منظور می­شود و در نهایت، این مبلغ در فروشگاه­ها برای کالایی که دولت قرار است برای آنها یارانه درنظر بگیرد، قابلیت هزینه­‌کرد دارد.

این روش، قبلا توسط بانک مرکزی و شرکت­‌های پرداخت در طرح «سایه» انجام شده بود اما این طرح که هیچ هزینه سخت‌­افزاری به شبکه پرداخت تحمیل نمی­کرد، از چند ماه پیش، یکباره کنار گذاشته شد و اکنون شرکت­‌های پرداخت قرار است با همان روشی که شرکت فارا درنظر گرفته، با خرید یک بارکدخوان و اتصال آن به دستگاه کارت­خوان در این طرح مشارکت کنند.

اینکه هزینه خرید این بارکدخوان­‌ها که نزدیک ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، چه کسی باید پرداخت کند و اینکه آیا در این زمینه، کارمزدی برای شرکت­‌های پرداخت، لحاظ شده یا خیر، از جمله موضوعات مهم و مورد توجه است.

از این‌­رو، در یکصد و بیستمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (یازدهمین برنامه اقتصاد مدرن) با عنوان « چالش­‌های کالابرگ الکترونیک برای صنعت بانک و پرداخت کشور» که با حضور علیرضا موسوی معاون خدمات شبکه پرداخت شرکت شاپرک، هادی کاشف معاون فناوری شرکت رفاه ایرانیان و شهریار خلیلی، مدیرعامل شرکت به‌­پرداخت ملت برگزار شد، چالش­‌ها و راهکارهای این حوزه، موردبحث و تبادل­‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر