در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد کارت­خوان قاچاق و نقش شرکت‌های هدایت تراکنش در تجمیع تراکنش‌ها منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد کارت­خوان قاچاق و نقش شرکت‌های هدایت تراکنش در تجمیع تراکنش‌ها منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-04-04

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  مسیح مشهدی تفرشی، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، مرتضی حسینی، مدیرعامل شرکت مبنا فرتاک آریا و حسین مهدیان­راد، معاون فروش و بازاریابی شرکت فناپ‌تک

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس

 

اخیرا در اخبار رسمی، کشفیاتی از قبیل دستگاه‌­های کارت­‌خوان که به صورت قاچاق وارد کشور شده­‌اند توسط نیروی انتظامی منتشر می‌­شود؛ یعنی دستگاه‌های دست دوم که با قیمت بسیار کمتر، نسبت به دستگاه‌های نو (که به‌صورت قانونی وارد کشور می‌شوند) و یا آنهایی که در کشور تولید می‌شوند، به فروش می‌­رسند و چندان هم قابل ردیابی نیستند.

در این میان، شرکت شاپرک به عنوان بازوی اجرایی رگولاتور بانکی، قول داده تا پایان امسال با راه‌اندازی طرح ریجستری، به احتمال زیاد، از ورود این دستگاه­‌های دست دوم که از نظر امنیتی نیز موردتایید این نهاد نیست، جلوگیری کند. نکته قابل توجه اینکه در وضعیت موجود به دلیل فاصله قیمتی کارت­خوان نو با دست دوم قاچاق، همچنان جذابیت قیمتی وجود دارد و بسیاری تلاش می­کنند از این مسیر، سوءاستفاده کنند. این پدیده،‌ نه ‌تنها آسیب‌هایی را به شرکت‌های تولیدکننده این محصول، وارد می­کند بلکه کلاهبرداری، هک و پولشویی را نیز موجب می‌شود.

در این شرایط، عده­ای معتقدند از آنجا که فعالیت شرکت­‌های هدایت تراکنشی، در چند سال گذشته، در شبکه پرداخت، به اوج خود رسیده و برخی نیز سهم بازار خوبی دارند، دستگاه‌های دست دوم، توسط این شرکت­‌ها، وارد بازار می­‌شود. دلیلش این است شرکت­‌های هدایت تراکنشی که این دستگاه ها را وارد می­کنند، به واسطه ارتباطاتی که با شرکت­‌های پرداخت الکترونیک دارند، با فروش به پذیرنده نهایی، این کارت­خوان‌ها را فعال می­نمایند. البته مشکلات در صنعت پرداخت و شرکت­‌های هدایت تراکنشی به این موضوع، ختم نمی­شود.

از این­‌رو در یکصد و سومین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با موضوع «کارت­خوان قاچاق و نقش شرکت‌های هدایت تراکنش در تجمیع تراکنش‌ها» که با حضور مسیح مشهدی تفرشی، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، مرتضی حسینی، مدیرعامل شرکت مبنا فرتاک آریا و حسین مهدیان­راد، معاون فروش و بازاریابی شرکت فناپ‌تک برگزار شد، معضلات دستگاه‌­های کارت­خوان قاچاق وارداتی دست دوم، سهم شرکت­‌های هدایت تراکنش و سایر موضوعات مهم در این حوزه، مورد بحث و تبادل‌­نظر قرار گرفت. ماحصل این گفت­‌وگو، پیش­روی شماست.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر