در حال خواندن
فایل صوتی چالشی ترین میزگرد تاریخ نظام بانکی در خصوص عملکرد معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی زیر رادیکال بخش دوم و پایانی منتشر شد
0

فایل صوتی چالشی ترین میزگرد تاریخ نظام بانکی در خصوص عملکرد معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی زیر رادیکال بخش دوم و پایانی منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1399-11-25

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

با گسترش اکوسیستم های دیجیتال، نیاز به قوانین و مقررات جدید و انعطاف پذیری رگولاتورها در تنظیم مقررات و همچنین همگام شدن با نیازهای مردم جامعه، کسب و کارها و سایر بازیگران اکوسیستم بیش از گذشته حس می شود. بی تردید صنعت بانکداری کشور نیز از این نیاز مستثنی نیست و پیشتاز بودن کسب و کارهای حوزه بانکی از یکسو، فشار فناوری و همچنین کشش تقاضا از سوی دیگر، این الزام را به همراه دارد که بانک مرکزی به عنوان رگولاتور اصلی این حوزه و به خصوص معاونت فناوری های نوین آن، بتواند با چابکی و دقت بالا، قانون گذاری و نظارت را بگونه ای راهبری کند که نه تنها نیازهای جامعه را پوشش دهد، بلکه شرایط مناسب تری برای کسب و کارها و بانکها بوجود اورد.

در این سالها رسم بر این بوده که نهادهای مختلف دولتی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، معمولا پروژه های موفق خود را رونمایی کرده و به نوعی عملکرد یک سال اخیر خود را به نمایش می گذارند. در همین راستا ما هم در رسانه عصر پرداخت با توجه به حوزه تمرکز خود، از معاونت فناوری بانک مرکزی دعوت بعمل اوردیم تا ضمن ارائه دستاوردهای سال جاری، پاسخگوی سوالات و مطالبات صنعت نیز باشند.

متاسفانه گویا به علت سیاست های بانک مرکزی ایشان برای حضور در برنامه های زنده منع حضور دارند که این خود جای بسی سوال است که چطور یک مجموعه حاکمیتی به خود اجازه می دهد که نسبت به صنعت و افکار عمومی پاسخگو نباشد و رییس کلش نیز تنها راه ارتباطی یک طرفه را صفحه اینستاگرامی‌اش برگزیده که تنها ۱۱۸ هزار نفر فالوور دارد و جالب اینکه به صورت میانگین پست هایش کمتر از ۵ هزار بازدید می خورد که احتمالا فالورو فیک این پیج نیز بالاست. اینکه مجموعه بانک مرکزی و سایر دولتمردان که مردم را ولی نعمت خود می دانند حتی حاضر به پاسخگویی نسبت به عملکرد خود نیستند جای بسی تاسف برای نظام اسلامی ماست.

این شد که ما بر آن شدیم ۱۶ پروژه اصلی این معاونت را به انتخاب اتاق فکر خود در این برنامه، در معرض قضاوت و نقد فعالان و صاحب نظران صنعت بانکداری بگذاریم. به طور حتم این فضا و امکان برای مقامات بانک مرکزی همیشه فراهم بوده و هست تا در برنامه‌های آتی رادیو اینترنتی عصرپرداخت، پاسخگوی این نظرات باشند.

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید.

حامی این میزگرد، شرکت فناوران اطلاعات انصار

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر