در حال خواندن
میزگرد تصویری نقش رسانه در توسعه کشور
0

میزگرد تصویری نقش رسانه در توسعه کشور

نویسنده:  عبداله افتاده1401-09-10

اگر میخواهید از سختی‌های کار رسانه، پشت پرده تهدیدها، تطمیع‌ها، نقش ضد رسانه‌ها، دلایل برچسب زدن به رسانه‌ها را بدانید، این جمعه حتما برنامه‌ اقتصاد مدرن را دنبال کنید.

به گزارش عصر پرداخت – از رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می‌شود چرا که آزادی بیان و مطبوعات در کشورها می‌تواند به توسعه و تقویت اقتصاد، رشد فناوری و افزایش توانمندی کشورها و همچنین ایجاد یک فضای نقد و انتقاد دموکراتیک که یکی از مهمترین ابزارهای مبارزه با فساد و گامی به سوی شفافیت است، یاری رسانند.

به دلیل نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری ادراکات و عقاید عمومی در مورد موضوعات مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از همان آغاز به مطبوعات نام رکن چهارم را دادند. مطبوعات می‌توانند در طول زمان بر افکار عموم تاثیر گذار باشند، از این رو این ابزار پر قدرت نقش بسزایی در افزایش اطلاعات و توسعه‌ی فرهنگ دارد. علاوه بر آن از مطبوعات به‌عنوان ناظر بر عملکرد دولت در سراسر جهان یاد می‌شود.

این ابزار از طریق اطلاع رسانی صحیح، روشن و دقیق از عملکرد دولت مردان، مردم را نسبت به فداکاری‌ها و خطاهای حکومت آگاهی می‌بخشد، بنابراین اگر آزادی مطبوعات سلب نشود، آنها می‌توانند در پیشرفت و توسعه جامعه، گام‌های موثری بر دارند.

اما اینکه رسانه ها برای ایفای نقش خود در توسعه اقتصادی و مبارزه با مفاسد چه سختی‌هایی را متحمل می‌شوند، اینکه قوانین تا به چه اندازه از اطلاع رسانی شفاف حمایت یا جلوی آن را می‌گیرد، رسانه‌ها چگونه می‌توانند به دور از دعواهای زرگری شرکت‌های تجاری با بیان حقایق بدون جانبداری از گروه یا افرادی خاص به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهند، اینکه روابط عمومی های چگونه با اخبار و نقدهای سازنده در کشور برخورد می کنند و دلیل اتخاذ استراتژی سکوت در یک دهه گذشته در برابر رسانه‌های منتقد، اینها موضوعاتی است که در این هفته اقتصاد مدرن که با اجرای عبداله افتاده مجری کارشناس برنامه و مهمانان حاضر در استودیو آقایان دکتر داوود زارعیان استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر امیر لعلی مدیر روابط عمومی بانک سینا، رسول قربانی سردبیر پایگاه خبری راه پرداخت و دانیال خدابخش مدیر مسوول پایگاه خبری عصر بانک برگزار خواهد شد، در خصوص چالش‌های اطلاع رسانی شفاف و نقش رسانه در توسعه کشور به بحث و تبادل نظر پرداخته می‌شود.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر