در حال خواندن
ویرایش اولیه سند جامع رمزپول انجام شده است
0

ویرایش اولیه سند جامع رمزپول انجام شده است

نویسنده:  مهدی مقدم1400-01-14

کارشناس بازار رمزارز معتقد است ایران از توانایی داشتن رمز ارز ملی برخوردار است و به لحاظ تکنولوژی چیزی از دیگر کشورها کم ندارد.
در سال‌های اخیر با توسعه رمزارزها، توجه مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه جلب شده و بسیاری از بانک‌های مرکزی دنیا نیز بررسی‌هایی را انجام داده‌اند. البته این بازار در کنار بازدهی قابل توجه، با ریسک بسیار بالایی نیز همراه است.

به گفته رییس کل بانک مرکزی، از جمله اهداف بانک‌های مرکزی مختلف افزایش کنترل در خصوص انتقال اعتبار، بین‌المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.

دکتر همتی در بهمن ۹۹ خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک‌های مرکزی و رمز ارزها و رمز پول‌ها در جهان مطرح شده است. خصوصا نحوه تنظیم‌گری رمز ارزها و نسبت آنها با سیاست گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است.

بانک مرکزی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف، در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

دارایی تحلیل‌گر بازار رمزارز نیز در این باره اظهار داشت: ایران از توانایی داشتن رمز ارز ملی برخوردار است و به لحاظ تکنولوژی چیزی از دیگر کشورها کم ندارد.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
100%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر