در حال خواندن
چالش شبکه بانکی برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا
0

چالش شبکه بانکی برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

نویسنده:  مرضیه کیانی1399-09-18

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید که نبود اطلاعات دقیق از کسب و کارها و آمار دقیق کسانی که از کرونا ضربه دیده‌اند، چالش اصلی پیش روی شبکه بانکی برای حمایت از این اقشار است.
بهروز محبی نجم آبادی  با اشاره به عملکرد شبکه بانکی در شرایط شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: نبود اطلاعات دقیق از کسب و کارها و آمار دقیق کسانی که از کرونا ضربه دیده‌اند، معضل اصلی پیش روی شبکه بانکی برای حمایت از این اقشار است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه ما متاسفانه آمار دقیقی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نداریم، افزود: اکنون بنای حمایت از کسب و کارها بر اساس بیمه است اما عده زیادی در واقع به دلیل اینکه هزینه‌ها بالا بوده و سود چندانی از شغل خود ندارند بیمه نشده‌اند که طبیعتا این مشاغل آسیب زیادی نیز متحمل خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد باید سامانه‌ای به رصد همه مشاغل اقدام کرده و به این ترتیب حمایت شبکه بانکی نیز آغاز شود، تصریح کرد: گام اولی که دولت باید بردارد، شناسایی مشاغل بوده و پس از آن بانک‌ها می‌توانند ارائه تسهیلات را آغاز کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک‌ها باید با در نظر گرفتن فرصت، زمان تسویه بدهی‌های مشاغل آسیب دیده از کرونا را نیز تمدید کنند، افزود: بسیاری از مشاغل آسیب دیده یا تسهیلات معوق یا چک‌های برگشتی دارند که توان بازپرداخت در موعد مشخص را ندارند؛ از این رو انتظار می‌رود شبکه بانکی با آنها همراهی کنند.

محبی نجم آبادی ادامه داد: در نظر گرفتن فرصت تنفس در تسهیلات مهم‌ترین اقدامی است که از نابودی و تعطیلی مشاغل آسیب دیده جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما شرایط بانک‌ها را درک می‌کنیم و به کمبودهای آن‌ها واقف هستیم، تصریح کرد: دولت باید تقویت شبکه بانکی را آغاز کرده تا به این ترتیب شبکه بانکی نیز توان کمک به مردم را داشته باشد.

عضو کمیسیون بزنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امیدواریم  هر چه زودتر از این بحران عبور کنیم اما تا زمانی که عبور نکرده‌ایم باید اصل را بر تساهل و تسامح گذاشته و به بدهکاران زمان کافی را برای تسویه بدهی‌های بانکی بدهیم.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مرضیه کیانی

ارسال یک نظر