در حال خواندن
فایل تصویری میزگرد بررسی اثرات اختلال اینترنت بر کسب و کارها منتشر شد
0

فایل تصویری میزگرد بررسی اثرات اختلال اینترنت بر کسب و کارها منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-09-05

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اخیرا با انتشار نتایج یک نظرسنجی از کسب و کارهای عضو این سازمان تحلیل تازه‌ای از میزان ضرر و زیان کسب و کارها ناشی از اختلال و قطعی اینترنت را منتشر کرده است.

این گزارش آماری نشان می‌دهد تمامی شرکتهای حاضر در نظرسنجی بابت اختلال و قطع اینترنت با ضرر و زیان مواجه شده‌اند.  بیش از ۴۱ درصد شرکت‌ها ۲۵ تا ۵۰ درصد درآمد خود را در این مدت از دست داده‌اند و حدود ۴۷ درصد هم بیشتر از ۵۰ درصد کاهش فروش داشته‌اند.

از سوی دیگر از شرکت‌ها پرسیده شده که در صورت تداوم این محدودیت‌ها میزان خسارت روزانه آنها یعنی ترکیب فروش از دست رفته و هزینه اضافه شده چقدر خواهد بود؟

۵۳ درصد روزانه ۵۰ میلیون تومان، ۲۱ درصد ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، حدود ۱۸ درصد بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان و قریب به ۸ درصد روزانه بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان خسارت می‌بینند. اگر تعداد کارکنان را شاخصی برای بزرگی شرکتها بدانیم میتوان گفت تقریبا همان ۸ درصدی که بالای ۲۰۰ نفر نیرو دارند احتمالا روزانه بالای ۵۰۰ میلیون تومان خسارت خواهند دید و همان ۷۳ درصدی که زیر ۵۰ نفر نیرو دارند روزانه ۵۰ میلیون تومان خسارت خواهند دید.

موارد مطرح شده در حوزه بازاریابی دیجیتال را می‌توان به چند بخش تفکیک کرد. مهم‌ترین چالش به فیلترشدن اینستاگرام و سرویس‌های گوگل ربط دارد. اینستاگرام به عنوان یکی از اصلی ترین کانال‌های فروش تقریبا به صورت کامل کارکرد خود را از دست داده است.

ادامه قطعی‌ها، اینکه آیا حاکمیت با این نوع فیلترینگ به اهداف خود رسیده، نقش پیام‌رسان‌های داخلی و ماحصل این اتفاقات در موضوع زیان کسب و کارهای فضای مجازی از جمله موضوعاتی است که در برنامه امشب که با اجرای عبداله افتاده مجری کارشناس برنامه و مهمانان حاضر در استودیو آقایان مهندس روح الله مومن نسب دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، آقای دکتر محمدرضا جمالی مدیرعامل شرکت نبض افزار و آقای پشوتن پورپزشگ مدیرعامل شرکت پادرو به بحث و تبادل نظر گذاشته شده است.

 

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر