در حال خواندن
سلیقه مردم در سال ۱۴۰۰ به اینترنت پرسرعت کدام اپراتور موبایل است؟
0

سلیقه مردم در سال ۱۴۰۰ به اینترنت پرسرعت کدام اپراتور موبایل است؟

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-08-26

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور منظم هر سه ماه یکبار گزارشی از وضعیت عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در حیطه‌های مختلف منتشر می‌کند. این گزارش‌ها بسیار ارزشمندند و می‌توانند همزمان از یک سو مبنای تصمیم‌گیری مشترکان فعلی و آینده برای انتخاب یک اپراتور باشد و از سوی دیگر ملاک تصمیم‌گیری اپراتورها برای تغییر سیاست‍‌ها در یک بازار رقابتی باشد.

در این گزارش وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار تا پایان تابستان ۱۴۰۰ به تفکیک تکنولوژی بر اساس آمار منتشر شده از سوی رگولاتوری بررسی می‌شود. گزارشی که در نهایت مشخص می‌کند کدام اپراتور در جایگاه نخست در جذب مشترکان قرار دارد. نتیجه ساده اینکه کدام اپراتور خدمات با کیفیت‌تر و با قیمت مناسب تری را ارایه کرده است.

فناوری ۳G و رتبه اپراتورها

مطابق آمار منتشر شده از سوی سازمان رگولاتوری تعداد مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل در حوزه فناوری ۳G تا پایان سه ماهه دوم سال  ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۰ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۰۸ مشترک، ۵ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۰۲ مشترک و ۷۵۳ هزار و ۴۵۰ مشترک بوده است. مطابق با این آمار اپراتور همراه اول در حیطه فناوری ۳G با اختلاف دوبرابری در مقایسه با اپراتور ایرانسل در صدر است.

فناوری ۴G و رتبه اپراتورها

براساس آمار اعلام شده توسط سازمان تنظیم مقررات در زمینه فناوری ۴G نیز تعداد مشترکان اپراتور همراه اول ۳۸ میلیون و ۱۳ هزار و ۹۲۷ مشترک، تعداد مشترکان اپراتور ایرانسل ۳۲ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۹۲۴ مشترک و تعداد مشترکان اپراتور رایتل ۳ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۹۳ مشترک بوده است. این آمار مربوط به تعداد مشترکان تا پایان تابستان ۱۴۰۰ است.

بنابراین مطابق آمار مذکور در زمینه فناوری ۴G نیز اپراتور همراه اول در صدر است.

جمع ارتباطات پهن باند، همراه اول در صدر

همان طور که تا اینجا مشخص شده است، با توجه به اینکه در حوزه فناوری ۳G و ۴G همراه اول تعداد مشترکان بیشتری را جذب شبکه خود کرده است. بنابراین در بازار رقابتی این اپراتور گوی سبقت را از سایر اپراتورها ربوده است.

مطابق آمار رگولاتوری جمع کل مشترکان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در حوزه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار به ترتیب ۴۸ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۵۳۵ مشترک، ۳۸ میلیون و ۹۹ هزار و ۱۲۶ مشترک و ۴ میلیون و ۲۹ هزار و ۳۴۳ مشترک بوده است.

اختلاف ۱۰ میلیونی در تعداد مشترکان همراه اول و ایرانسل به عنوان دو اپراتور اصلی نیز نکته قابل تاملی است.

در مقایسه آمار تابستان با بهار ۱۴۰۰ متوجه می‌شویم که همراه اول با رشد ۱۷ درصدی، ایرانسل با رشد ۳ درصدی و رایتل با رشد ۰.۳ درصدی در زمینه تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت مواجه شده است.

بنابراین با در نظر گرفتن این آمار می‌توان نتیجه گیری کرد که مشترکان در سال ۱۴۰۰ ترجیح داده اند بیشتر از خدمات اینترنت کدام اپراتور استفاده کنند.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
100%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر