در حال خواندن
تولد اولین نئو بانک واقعی با همکاری مشترک “های وب” و شرکت آوا
0

تولد اولین نئو بانک واقعی با همکاری مشترک “های وب” و شرکت آوا

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-08-26

اولین نئوبانک واقعی کشور با همکاری مشترک شرکت “های وب و شرکت آوا” متعلق به بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات بانکداری دیجیتال به مشتریان ایجاد و به زودی به مردم ارائه خدمت خواهد کرد.

اولین اولویت ما در بانکداری دیجیتال خلق ارزش برای مشتریان است
عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، در مراسم انعقاد قرارداد بین شرکت های آوا متعلق به ایران زمین و های وب (داده گستر عصر نوین) در راستای ارائه خدمات مالی و بانکی با محوریت بانکداری دیجیتال، اظهار داشت: نگاه مجموعه بانک ایران زمین خلق ارزش در راستای ارائه خدمات نوین بانکی و مالی به مشتریان است و در این راستا حضور مجموعه های بزرگی چون های وب می تواند تسریع کننده و راه گشا باشد.
عبدالمجید پورسعید در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات همکاران گفت: پس از چندین سال تلاش مجدانه همکاران در بانک ایران زمین این امکان فراهم شده است سرویس های بانکی را در یک نئو بانک پیاده سازی کنیم و بر اساس بستری که ایجاد شده است بتوانیم خدماتی را به مردم ارائه دهیم که ارزش افزوده فراوانی دارد.
مدیرعامل بانک ایران زمین افزود: ظرفیت و بستر لازم برای ارائه خدمات و سرویس های بیشتر در حوزه بانکداری دیجیتال به مشتریان در بانک ایران زمین فراهم است و با پتانسیل موجود خلق خدمات جدید از اهمیت بالایی برخوردار است.
پورسعید ضمن تاکید بر ارائه خدمات جدید به مشتریان افزود: ایجاد خدمات جدید در توسعه کسب و کارهای مختلف و تامین نیازهای مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت و ما با اطمینان این خدمات را در اختیار شرکت “های وب” و در نهایت مشتریان قرار خواهیم داد.

خلق یک ارزش جدید
در ادامه جلسه سید ایمان میری مدیرعامل شرکت های وب دلیل انتخاب بانک ایران زمین جهت انعقاد قرارداد را چابکی و پیشینه بانک ایران زمین در خلق یک ارزش جدید دانست و گفت: در حال حاضر اکثر مجموعه ها همان سرویس های معمول را ارائه می دهند. اما این امر مستلزم این است که هر دو مجموعه چابکی را اساس خود قرار دهند و به نتیجه مطلوب برسند
میری افزود: هدف ارائه سرویس هایی است که در حال حاضر در اختیار مشتریان نیست و شرکت های وب با همکاری بانک و با رعایت چارچوب های بانک مرکزی اما با نوآوری این موضوع را محقق خواهد کرد.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از پتانسیل جوان و تحصیل کرده این دو شرکت برای راه اندازی این نئوبانک اظهار امیدواری کرد: به طور حتم با توجه به ظرفیت ها و استراتژی های تعریف شده در خصوص حضور در بازار کسب و کار حرف ها و ایده های جدیدی رونمایی خواهد شد.

پیاده سازی بانکداری دیجیتال، یک گام موثر در ارائه خدمات نوین
در این جلسه مجتبی شیروانی دستیابی به بانکداری دیجیتال را یک گام موثر در ارائه خدمات نوین به مشتریان بیان کرد و گفت: بانک ایران زمین چندین سال پیگیر این ایده بوده است، به طوری که در آغاز مطالعات و تحقیقات در این خصوص، هنوز هیچ بانکی مفهوم واقعی بانک دیجیتال را نمی شناخت.
شیروانی در ادامه افزود: در ابتدا تیم فناوری اطلاعات بانک با سفر به کشور آلمان در حوزه بانکداری دیجیتال تحقیقات و بررسی های اجمالی انجام شد و پس از ۶ سال تلاش مداوم با افتخار این ایده به ثمر نشست.
قائم مقام بانک ایران زمین ورود سریع به بازار را اولویت بانک بیان کرد و اشاره کرد: ما خوشحالیم که این اتفاق بزرگ با مجموعه توانمندی مثل های وب صورت می گیرد و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا بدون هیچ مشکلی خدمات ارائه شود.
شیروانی در خصوص خدمات جدید بانک گفت: اولین بودن در بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است. این پروژه شامل ۹۰ سرویس و ارائه ۴۰۰ خدمت به مشتریان است که امیدوارم شروع کار عالی انجام شود و ‌کسب و کارهایی که بتوانند به این مبحث قدرت دهند از جانب ما حمایت کامل را از سوی بانک خواهند داشت. قطعاً این مهم برای کشور و سیستم بانکی با ارزش خواهد بود.

آغاز به کار اولین نئوبانک در کشور از سوی یک کسب و کار
در ادامه جلسه فرهاد اینالویی این پروژه را اولین نئوبانک واقعی در کشور اعلام کرد و گفت: مدل موفق در نئوبانک این است که کسب و کارهایی که خدمات به مشتریان می دهند به سمت نئوبانک بروند و نقش بانک در این میان خدمت رسانی به این حوزه است.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص انتظارات از نئوبانک افزود: مهمترین بحث در این راستا نوآوری است. نوآوری معمولاً از بیرون به داخل سازمان وارد می شود و این موضوع باعث شده است که استارت آپ ها بدلیل ارتباط نزدیک با مشتری وارد میدان می شوند تا نوآوری را به سازمان تزریق کنند. در این میان مرکز نوآوری بانک ایران زمین با همراه شرکت های وب می توانند تبادل اطلاعات داشته باشند که نهایتا برای هر دو مجموعه ارزش آفرین خواهد بود.
اینالویی افزود: مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. ارتباط مشترک بانک و شرکت های وب موجب ارائه سرویس های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد که ارزشمند است.
در پایان این مراسم که با حضور مدیرعامل، رئیس هیات مدیره، قائم مقام و جمعی از مدیران بانک ایران زمین و مدیران ارشد مجموعه شرکت های وب برگزار شد قرارداد همکاری این نئو بانک توسط امین ریاضتی مدیرعامل شرکت آوا متعلق به بانک ایران زمین و سید ایمان میری مدیرعامل شرکت هلدینگ های وب در راستای ارائه خدمات و سرویس های مالی امضا شد.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
50%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
50%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر