در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی فرصت ها و چالش های موجود در نظام پرداخت کشور منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی فرصت ها و چالش های موجود در نظام پرداخت کشور منتشر شد

نویسنده:  مرضیه کیانی1399-10-07

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

گسترش فناوری های اطلاعات، امروزه، تمامی ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. در این میان، پیوند اقتصاد و فناوری اطلاعات، مسبب ایجاد دگرگونی های مهمی در حوزه پرداخت های پولی و بانکی بوده است. زیرساخت اصلی پرداخت های الکترونیکی را شرکت های PSP شکل می دهند.

فراهم کردن پلتفرم فنی پرداخت‌های الکترونیک و اتصال به فروشگاه‌های اینترنتی، فراهم کردن روش‌های پرداخت چندگانه از طریق درگاه‌های مختلف، ارایه ابزارهای مدیریت ریسک به مشتریان برای جلوگیری از کلاهبرداری و نهایتا کمک به پذیرندگان از طریق اصلاح و گزارش گیری پرداخت‌ها، از مهم ترین وظایف شرکت های PSP به شمار می رود. با این حال، این روزها صنعت پرداخت الکترونیکی با مشکل جدی در تعریف مدل کسب وکار مواجه است و ذی‌نفعانی که از خدمات این شرکت‌ها استفاده می‌کنند، برای پرداخت هزینه این خدمت عادت نکرده‌اند. این وضعیت، باعث شده بانک‌ها نیز با مدل دستوری بانک مرکزی، جور بد عادتی ذی‌نفعان اصلی را بکشند.

بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی کشور در سال ۹۹، مشکلات ارزی و دیگر مشکلات اقتصاد کلان که بر کمبود نقدینگی در شبکه بانکی دامن می‌زند، صنعت پرداخت در سال جاری، به‌ غیر از چالش عمده آن،‌ که اصلاح نظام کارمزد است، با چالش‌های دیگری از جمله کمبود نقدینگی و تامین ارز به ‌منظور واردات تجهیزات مواجه است. حل این معضل، وابسته به شرایط اقتصاد کلان کشور است.

از آنجا که  ابلاغ قوانین متعددی مانند دریافت مالیات از پذیرندگان، کارمزدخواهی، هزینه رسید کاغذ کارت خوان، نبود انسجام صنفی در مواجهه با چالش های تحمیلی، نحوه تعامل نهاد قانون گذار در موضوعات قمار و دستگاه های کارت خوان خارج از کشور و نیز تعامل شرکت های پرداخت یاری با PSPها، که عملا قرار بود با حضورشان، مشکلات کسب وکارهای خانگی که برای دریافت درگاه پرداخت دچار مسئله بودند، مرتفع شود، تنها بخشی از چالش های این صنعت رو به رشد در کشور است، در این برنامه با حضور محمدعلی محمودزاده مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، مصطفی امیری مدیرعامل شرکت زرین پال و هومن رضوی کارشناس برنامه برگزار شد، دغدغه های سیستم پرداخت الکترونیک و راهکارهای رفع این نگرانی ها، موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید.

حامی این میزگرد، هلدینگ فناوری نگاه

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مرضیه کیانی

ارسال یک نظر