در حال خواندن
اثر ارزهای دیجیتال بر شبکه پرداخت جهانی سوئیفت
0

اثر ارزهای دیجیتال بر شبکه پرداخت جهانی سوئیفت

نویسنده:  مرضیه کیانی1399-10-06

بانک مرکزی روسیه می‌گوید ممکن است ارزهای دیجیتال شبکه پرداخت جهانی سوئیفت را به چالش بکشند.
بانک مرکزی روسیه (CBR) گفته است: ممکن است توسعه ارزهای دیجیتال سیستم پرداخت بانکی بین المللی سوئیفت را به چالش بکشد و در نهایت می تواند آن را زائد کند.

به گفته معاون اول رییس بانک مرکزی روسیه، در حال حاضر بیش از ۳۰ تنظیم کننده مالی روی ارزهای دیجیتال ملی خود کار می کنند. با توجه به سرعت توسعه، ممکن است چندین کشور این شکل جدید ارزی را طی ۵ تا ۷ سال آینده راه اندازی کنند. پس ما می توانیم با مسائل ادغام مستقیم مقابله کنیم. در این حالت ممکن است سوئیفت لازم نباشد، زیرا این نوعی تعامل فن آوری متفاوت است. با این حال، ممکن است شبکه بانکی جهانی به یکی از سیستم عامل های این شکل جدید ارزهای ملی تبدیل شود.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، سیستم سوئیفت پرداخت های مرزی میان ۱۱ هزار موسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان را تسهیل می کند. با این حال، برخی از سیاستمداران غربی تهدید کرده اند که به عنوان بخشی از تحریم های گسترده تر، بانک های روسی را از این شبکه جدا می کنند. روسیه در پاسخ به این تهدیدها، شروع به کار روی گزینه دیگری – شبکه پیام رسان مالی پیشرفته  در داخل کشور به نام SPFS کرد.

در حال حاضر ناظر مالی روسیه روبل دیجیتال را توسعه می دهد. این شکل جدید پول روسیه که قرار است همراه با روبل نقدی و غیر نقدی وجود داشته باشد، به زودی در سال آینده در کریمه به صورت آزمایشی راه اندازی می شود. در اوایل سال جاری، بانک مرکزی روسیه گفت که ممکن است روبل دیجیتال برای نقل و انتقال پول بین المللی استفاده شود، اما تنها پس از آنکه همتایان جهانی ارزهای دیجیتال مستقل خود را تأسیس کنند.

طبق گزارش بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) حداقل ۳۶ بانک مرکزی مطالعات خود را درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) از جولای سال جاری منتشر کرده اند. شریک اصلی تجاری روسیه، چین، در ماه های اخیر آزمایش های یوان دیجیتال خود را گسترش داده است در حالی که آزمایش های محدودی از این ارز را در چندین شهر و در یکی از بزرگترین سیستم عامل های آنلاین خود، JD.com برگزار کرده است. سوئد از جمله کشورهایی بود که ارز دیجیتال بانک مرکزی آزمایشی خود را در اوایل سال جاری راه اندازی کرد، در حالی که اتحادیه اروپا شروع به تهیه یوروی دیجیتال کرد.

یکی دیگر از مقامات بانک مرکزی روسیه، گفت که ممکن است ارزهای دیجیتال ابزار جالبی برای معاملات بین المللی باشد که گران تر از معاملات داخلی است. وی خاطرنشان کرد: با این حال، بانک های مرکزی هنوز باید از ایمنی چنین نقل و انتقالات پول اطمینان حاصل کرده و تقاضای کافی برای این نوع ارز را درک کنند.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مرضیه کیانی

ارسال یک نظر