در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد تعامل و تقابل هلدینگ­‌های فناوری بانکی منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد تعامل و تقابل هلدینگ­‌های فناوری بانکی منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-06-08

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: حسام حبیب‌­الله، معاون فناوری اطلاعات و مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک شهر و حسین اسلامی، عضو هیئت مدیره شرکت توسن نگین و مدیرعامل سابق هلدینگ فناوری بانک کارآفرین

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت به‌­پرداخت ملت و شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس

 

 

امروزه با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدل کسب­‌وکار سازمان­ها دچار تغییرات اساسی شده و صنعت بانکداری هم از این تغییرات مستثنی نبوده است.

توسعه بانکداری الکترونیک می­تواند مزایای بسیاری را در حوزه افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌­ها برای بانک­‌ها فراهم کند اما پایین‌­تر بودن سهم درآمدهای بانکداری الکترونیک از درآمدهای بانکی و همچنین پوشش نه­‌چندان هزینه­‌های بالای بانکداری الکترونیک، موجب حرکت بیشتر شبکه بانکی به سمت درآمدزایی از محل سود تسهیلات شده است. از طرف دیگر، سهم درآمدهای بانکداری الکترونیک در بانک­های ایران در مقایسه با فعالیت سایر بانک­‌های دنیا در حوزه خدمات الکترونیک بااهمیت نیست و در برخی موارد، این نوع درآمدهای بانک­‌های خارجی، از نظر سهم در کل درآمدها، پنج برابر بانک­‌های ایرانی است.

بنابراین بانکداری الکترونیک نقش اساسی در مدل کسب‌­وکار بانکداری جامع دارد. به تعبیری می­توان گفت بانک‌­ها برای رسیدن به مدل کسب­‌وکار بانکداری جامع، ناگزیر به پیاده‌­سازی مدل­‌های کسب‌­وکار بانکداری الکترونیک بوده­‌اند که در چند سال گذشته هم در همین راستا، شاهد شکل‌­گیری هلدینگ­‌های فناوری ذیل بانک‌­های بزرگ کشور بودیم. بنابراین اگر ضرورت بانکداری الکترونیکی برای بانک‌­ها را از دو منظر، اول: بانکداری الکترونیک به عنوان یک الزام نه یک انتخاب و دوم: توسعه درآمدهای پایدار بانکی، درنظر بگیریم، قطعا تعامل این هلدینگ‌­ها می­تواند در بسیاری نقاط، باعث کاهش هزینه‌­ها و حتی افزایش درآمدها بانک‌­ها شود.

از این­‌رو، در یکصد و دوازدهمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال و سومین برنامه اقتصاد مدرن که با موضوع «تعامل و تقابل هلدینگ­‌های فناوری بانکی» با حضور حسام حبیب­الله، معاون فناوری اطلاعات و مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک شهر و حسین اسلامی، عضو هیئت مدیره شرکت توسن نگین و مدیرعامل سابق هلدینگ فناوری بانک کارآفرین برگزار شد، تعامل و تقابل مجموعه­‌های هلدینگ، موردبحث و تبادل‌­نظر قرار گرفت. ماحصل این گفت‌­وگو، پیش­روی شماست.

 

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر