در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد ششمین انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد ششمین انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران منتشر شد

نویسنده:  مرضیه کیانی1399-09-10

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

۲۰ روز بیشتر به زمان برگزاری ششمین انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران زمان باقی نمانده؛ اما هنوز لیست نهایی اشخاص دو گروه اصلی حاضر در این دور از انتخابات یعنی نصر فراگیر و هم‌آفرینی صنفی به صورت رسمی منتشر نشده است، کناره‌گیری علی حکیم جوادی و امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و احتمال کنارگیری بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل باعث شده تا انتخابات تهران حتی دوقطبی‌تر از پیش باشد.

اینها در حالی است که روز گذشته گروه نصرفراگیر برنامه های خود را اعلام رسمی کرد و در بخش نگرش ها و اهداف خود اعلام کرده، که در دوره آتی باید از میان انبوده مسایل، چالش‌ها و فرصت‌ها، بر اولویت‌ها و فوریت‌ها متمرکز شد. براین اساس نصر فراگیر قرار است سه سیاست اصلی را در دوره آتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پیگیری کند. این سه اصل شامل تمرکز بر رفع موانع تداوم و توسعه کسب‌وکار در گلوگاه قانونی، اجرایی و نظارتی، مبارزه با انحصار و حمایت از بخش خصوصی واقعی و مطالبه‌گری سازنده و بی‌قید و شرط با حاکمیت است.

«نصرفراگیر» اعلام کرده است: اگر شانس برنده شدن در ششمین انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را داشته باشد می‌خواهد در قدم اول به افزایش تاب‌آوری مالی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در مقابل تحریم، تورم و کرونا کمک کند. برای رسیدن به این هدف هم هدایت و تجمیع منابع مالی دولتی، نظام بانکی و بازار سرمایه در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر شورای ائتلاف هم آفرینی صنفی پس از صدور اطلاعیه اول و فراخوان دعوت برای حضور حداکثری در ششمین دوره سرنوشت‌ساز انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای، دومین بیانیه خود را با رویکرد نوسازی و بازآفرینی نقش و جایگاه پارلمان بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر زیربنای کنونی نظام صنفی رایانه‌ای صادر کرد، در این بیانه ای آمده است، چتر حمایت صنف و تعامل آن با برخی بخش‌ها به گونه‌ای بوده است که علی‌رغم تلاش‌های بعضاً موفق دوره اخیر با نگاه جذب حداکثری، برخی از اعضای خانواده فاوای کشور، چه در حوزه سخت‌افزار، چه در حوزه نرم‌افزار و به ویژه در حوزه‌های استارت‌آپی، نظام صنفی رایانه‌ای را به عنوان یگانه ملجأ و مرجع فعالیت‌های صنفی نپذیرفته و با داشتن دغدغه فعالیت‌های صنفی به سایر نهادها روی کرده و حتی گاهی به تأسیس تشکل‌های موازی دست زده‌اند.

با به رسمیت شناختن این نسل با ویژگی‌هایی چون صراحت در بیان، شجاعت در به چالش کشیدن رویکردهای بعضاً بی‌ثمر و عافیت طلبانه، مقلد نبودن در ساحت اندیشه و از همه مهمتر، ساختن زیرساختی رفیع برای نقش ­آفرینی صنف در مقررات و رویه‌های حکمرانی کشور، امکان نوسازی و بازآفرینی نقش «پارلمان بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات» در سراسر کشور مبتنی بر زیربنای کنونی نظام صنفی رایانه‌ای فراهم می‌شود.

از اینها که بگذریم در هفته های گذشته و بعد از پایان رسمی زمان ثبت‌نام در ششمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران خبرهای مختلفی از شروع مجدد جلسه‌های گفت‌وگو بین اعضای لیست‌فراگیر به عنوان میراث‌داران صنف و هم آفرین به عنوان نمایندگان نسل جدید به گوش می‌رسید؛ ولی حالا دو فرد شاخص این دو لیست یعنی حسین اسلامی و آزاد معرفی تاکید می‌کنند که دیگر ائتلافی در کار نیست.

کاملا مشهود است که در ششمین دوره انتخابات نظام صنفی رایانه ای اختلافات به جدی ترین شکل ممکن نمایان شده است. از همین رو ما با دعوت از سرلیست های دو گروه آقایان  و حسین اسلامی از گروه هم آفرینی صنفی سعی داریم در مناظره ای شفاف و بدور از رد شدن از خطوط اخلاقی برنامه ها و چشم انداز خود را برای اعتلای بیشتر جایگاه سازمان نظام صنفی به صورت صریح مطرح کرده اند. .

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود هلدینگ فناپ

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مرضیه کیانی

ارسال یک نظر