در حال خواندن
نشان ریال؛ در مسیر توسعه اقتصاد هوشمند بر بستر شبکه ققنوس
0

نشان ریال؛ در مسیر توسعه اقتصاد هوشمند بر بستر شبکه ققنوس

نویسنده:  علی اصغر افتاده1399-12-09

نشان ریال بر بستر شبکه ققنوس و مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع‌شده و زنجیره بلوک، در چهارمین رویداد ملی شو بانک ملی ایران رونمایی شد.

در چهارمین مراسم ملی شو، بانک ملی ایران از محصول نشان ریال به‌عنوان محصولی فناورانه با هدف ترویج بانکداری الکترونیک و شتاب‌دهی به روند استقرار اقتصاد هوشمند در راستای اجرای مصوبات دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از ظرفیت زیرساخت فناوری زنجیر‌ه بلوک و دفتر کل توزیع شده بر بستر شبکه ققنوس رونمایی کرد.

نشان ریال بر بستر شبکه ققنوس تحولی در فرایندهای کیف پول الکترونیک و پرداخت‌های خرد با حذف پول کاغذی و کارت بانکی است که در سطح ملی هزینه تراکنش‌ها را کاهش و توان شبکه پرداخت را ارتقاء می‌دهد؛ با این زیرساخت، هر کاربر می‌تواند تراکنش‌های روزمره و خریدهای خرد را از فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی انجام دهد، فقط کافی است از درگاه معتبر پرداخت شاپرکی حساب خود را شارژ کرده و تراکنش‌ها را انجام دهند.

پذیرندگان حضوری (صاحبان فروشگاه) برای استفاده از نشان ریال و استفاده از این زیرساخت پرداخت نوین می‌توانند کد دوبعدی (QR CODE) اختصاصی خود را در محل فروشگاه برای انجام عملیات اسکن توسط مشتریان نصب‌کرده تا مبالغ موردنظر را صورت غیر تماسی دریافت کنند؛ همچنین، پذیرندگان اینترنتی، می‌توانند سایت اینترنتی خود را به ابزار پرداخت نشان ریال مجهز کنند تا کاربر بتواند پرداخت‌های خود را سریع و راحت انجام دهد.

این کیف پول برای نخستین‌بار از قابلیت پرداخت برون خط دوسویه، پرداخت زمان‌دار، پرداخت مسیری و لایتنینگ پشتیبانی می‌کند که تجربه منحصربه‌فردی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

لازم به ذکر است، هر توکن نشان ریال برابر با ده میلیون ریال است که این خدمت در نسخه آتی کیف توکن ققنوس ارائه خواهد شد و کاربران شبکه ققنوس در نسخه بعدی می‌توانند نسبت به خرید نشان ریال اقدام کنند.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر