در حال خواندن
وزارت ICT به شرکت‌های فاوا بیمه سایبری ارائه می‌کند
0

وزارت ICT به شرکت‌های فاوا بیمه سایبری ارائه می‌کند

نویسنده:  عبداله افتاده1403-04-19

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه‌بر بیمه مسئولیت، بیمه سایبری نیز به شرکت‌های فاوایی ارائه می‌دهد.

اصلی‌ترین موانع در بیمه مسئولیت در حوزه فاوا چیست؟ انتظارات بیمه از شرکت‌ها و حداقل شرایط لازم آنها برای بهره‌مندی از بیمه چیست؟ تفکیک نگاه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تا چه میزان به بیمه کمک می‌کند؟ کارشناسان در پنل بیمه‌نامه‌های مسئولیت و سایبری به این سؤالات پاسخ داده‌اند.

هم‌زمان با ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ و روز پایانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، پنل بیمه‌نامه‌های مسئولیت و سایبری با حضور محمدعلی نارویی، مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت ICT و دبیر پنل، عسل اشتری مدیر بیمه‌های مسئولیت شرکت بیمه نوین، محمدمهدی فتاحی‌خواه مدیر بیمه‌های مسئولیت، مهندسی و انرژی و طرح‌های خاص بیمه ما و شهرزاد شهیدی مدیر بیمه‌های مسئولیت بیمه‌ رازی برگزار شد.

عسل اشتری با بیان اینکه در کشور ما زیرساخت‌های بیمه سایبری وجود ندارد، گفت: متاسفانه برنامه منسجمی در این حوزه نداریم تا بتوانیم آن را عرضه کنیم. چالش موجود فعلی ما شفافیت داده است، معمولاً شرکت‌ها علاقه‌ای به ارائه داده‌های خود به منظور بیمه آنها ندارند. بنابراین این عدم شفافیت در ارائه داده‌ها موجب می‌شود تا شرکت‌ها در بیمه نمودن این اطلاعات اغلب با موانع مواجه شوند.

محمدمهدی فتاحی خواه مدیر بیمه‌های مسئولیت، مهندسی، انرژی و طرح‌های خاص بیمه ما نیز در ادامه این پنل، با بیان اینکه بیمه سایبری موضوع جدیدی است، گفت: در گذشته بیمه نامه‌ها اغلب برای موضوعات قابل رویت و اندازه‌گیری انجام می‌شد، با تغییر دنیای امروز و ورود دیجیتال و فضای هوشمند و خطراتی که به واسطه آنها برای شرکت‌ها ممکن است پیش بیاید، ناچار به به بیمه سایبری هستیم. بنابراین زمانی که وارد فضای دیجیتال می‌شویم علاوه بر اعلام خطرات می‌توانیم در فضای سایبری نیز بیمه نامه‌هایی طراحی و اجرا کنیم.

در ادامه این پنل شهرزاد شهیدی مدیر بیمه های مسئولیت بیمه‌ رازی گفت: موضوع داده‌ها و اطلاعات بسیار مسئله مهمی است و زمانی که ما به این اطلاعات دسترسی نداشته باشیم نمی‌توانیم آنها را ارزش گذاری کنیم، از طرف دیگر آیتم اندازه‌گیری درست و معیارسنجی بابت میزان خسارت به شرکت‌ها را نخواهیم داشت. هنوز در کشور ما قانون کپی رایت استفاده نمی‌شود، بنابراین معیار سنجش درستی برای ارزش گذاری داده‌ها وجود ندارد.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر