در حال خواندن
۵۰ لاین به ETC مجهز می‌شود؛ مهاجرت از سوئیچ فن‌آوا به فناپ
0

۵۰ لاین به ETC مجهز می‌شود؛ مهاجرت از سوئیچ فن‌آوا به فناپ

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-01-02

به گزارش عصر پرداخت،  محمدرضا ضیاظریفی با بیان اینکه در بحث پرداخت الکترونیک و حضوری بزرگترین اقدام ما مهاجرت از سوئیچ فن‌آوا به سوئیچ فناپ بود، گفت: «این اقدام بسیار سختی بود که با برنامه‌ریزی دقیق از خرداد ماه تا آذر ماه سال ۹۹ توانستیم ۹۰ درصد پذیرندگان را از فن‌آوا به فناپ مهاجرت دهیم. وضعیت کنونی از این مهاجرت راضی کننده است ولی هنوز به نتیجه مطلوب مد نظرمان نرسیده‌ایم. امیدواریم تا پایان فروردین ماه ۱۰ درصد باقی‌مانده را مهاجرت دهیم».
‎وی افزود: «تمام سعی شرکت این است که همزمان با دو psp کار کند و هدف ما این است که رقابت و کیفیت را از این منظر طلب کنیم».

‎ضیا ظریفی با بیان اینکه ناواکو به تعهدات خود عمل کرد، گفت: «در بحث قرار داد ۸۱ هزار دستگاه پوز، خواست بانک را تامین کردیم و توانستیم در سال ۹۹، بخش اعظمی از دستگاه PIN PAD/POS، صندوق فروشگاهی و ترازوی دیجیتالی را تامین کنیم. در اسفندماه، قرارداد ۸۱ هزار دستگاه پوز به پایان می‌رسد و امیدواریم در سال ۱۴۰۰  قرارداد جدیدی با بانک به امضا برسانیم».

‎مدیرعامل ناواکو اقدامات این شرکت در توسعه نرم‌افزار خدمات پرداخت الکترونیک (پرنا) گفت: «با برگزاری جشنواره‌ها از سوی روابط عمومی بانک مسکن و تلاش تیم پرنا و معاونت پرداخت توانستیم نصب پرنا را به ۲۵۰ هزار نصب برسانیم و پیش بینی ما ۳۰۰ هزار نصب تا پایان امسال است. از این ۲۵۰ هزار نصب ۱۷۰ هزار نصب فعال است و با آن تراکنش انجام می‌‎شود».

‎وی افزود: «بخشی از سرویس‌های کیف پول الکترونیکی و عملیاتی کردن آنی بر روی نرم‌افزار پرنا از جمله سرویس بیمه پیاده‌سازی و فعال‌سازی شد و همچنین سرویس‌های کارت‌به‌کارت از مبدا صادرکننده انجام شد».

‎به گفته ضیا ظریفی؛ خدمات ETC به عنوان یک تکنولوژی مغفول بوده و در سالهای اخیر مورد توجه لازم قرار نگرفته بود که با اتفاقاتی مثبتی که افتاد و مصوباتی در این خصوص داشتیم، نگاه جدیدی را وارد کردیم  و از این پس ETC به عنوان دپارتمان در ناواکو مورد بازنگری جدی قرار خواهد گرفت.

‎مدیرعامل ناواکو افزود: «از سال ۹۱ تا کنون آزاد راه تهران- پردیس و آزاد راه اهواز – بندر امام (ره) دو مشتری ETC هستند که با توجه به برنامه ریزی انجام شده، تعداد لاین‌های مجهز به ETC در سال ۱۴۰۰ به ۵۰ عدد خواهد رسید».

‎ضیاظریفی افزود: «در حوزه بانکداری متمرکز الکترونیکی core banking و سامانه‌های ستادی اقدامات خوبی رخ داده است. با توجه به تغییر سریع تکنولوژی ما ملزم به این هستیم که سریع به خروجی برسیم. زمانی که پروژه‌ای طولانی می‌شود، نیازمندی کارفرما تغییر می‌کند و این نیازمندی در کنار تغییر سریع فناوری معادله‌ای مسوولیت ناواکو را سخت‌تر خواهد کرد».

‎وی افزود: «در سالی که گذشت، زیرسامانه‌های اطلاعات پایه، فایل اطلاعات مشتریان، وثایق و دارایی، عقود مشارکتی، حسابداری، کارت اعتبار مرابحه، برداشت مستقیم، احراز هویت با کارت ملی هوشمند، بخش رمز، بخش سیتواسیون (بخشی از زیرسامانه صندوق) در شعب راه اندازی شد. سامانه‌های نسخه اول عقود مبادله ای – عقد مرابحه (منصوبات – شرکت های تابعه) و اعتبار اسنادی ریالی(مدت دار، دیداری- جعاله) تولید شد. سرویس‌های مورد نیاز بانک مرکزی در حوزه سماچک و پیچک تامین و پشتیبانی و توسعه موردی سامانه‌های ستادی همچون ارزش مشتری در سامانه آمار و اطلاعات و … انجام شد».

‎وی با تشریح عملکرد ناواکو در حوزه زیر ساخت و امنیت گفت: «در حوزه زیر ساخت‌ و امنیت حساسیت‌ها بسیار زیاد است و در سال ۱۳۹۹ با حمایت‌های بانک مسکن تجهیزات زیرساختی و نرم‌افزارهای امنیتی در حوزه psp  تامین شد».

‎به گفته مدیرعامل ناواکو؛ در عملکرد ریالی شرکت سود خوبی نسبت سال ۱۳۹۸ داشت و افزایش بهره‌وری را شاهد بودیم البته از ایده‌آل خود هنوز فاصله داریم.

‎ ‎مدیر عامل ناواکو با بیان برنامه‌های این شرکت در سال آتی گفت: «ایجاد یک بانکداری متمرکز هدف اصلی شرکت در ۱۴۰۰ است و عملیاتی شدن سیستم تسهیلات و تعهدات در نسخه اول، انتقال تسهیلات از سیستم نوین به سیستم Core Banking از جمله برنامه‌های ناواکو است که در اسفند ۱۴۰ هزار تسهیلات کارمندی از سیستم نوین کانورت خواهد شد».

‎ ‎ضیا ظریفی در پایان همچنین در خصوص بهبود عملکرد پرنا گفت: « ۲میلیون نصب فعال کیف پول برای سال ۱۴۰۰ و ۵ میلیون نصب فعال برای سال ۱۴۰۱، برنامه‌ریزی ما است. در حوزه پرداخت با شرکای تجاری که سرویس‌ها یا سیستم های دارند که می تواند به ارزش افزوده شرکت کمک کنند، درحال مذاکره و تعامل هستیم. این می‌تواند ورود ما را به برخی از حوزه‌ها تسریع کند».

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر