در حال خواندن
خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی افزایش یافت
0

خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی افزایش یافت

نویسنده:  مرضیه کیانی1399-10-12

خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نیز در فصل دوم امسال، ۳۶۳۱.۸ هزار میلیارد ریال بود که رشد ۴.۵ درصدی را به ثبت رساند به نحوی که در سال ۹۸ این میزان ۳۴۷۵.۷ هزار میلیارد ریال بود.

همچنین خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی ۱۷۲.۷ هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۹۸ با رشد ۱۰.۵ درصدی مواجه شد. بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در سال ۹۸ حدود ۱۵۶.۳ هزار میلیارد ریال بود.

میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نیز در تابستان ۹۹ رقم ۱۲۹۱.۹ هزار میلیارد ریالی بود که این رقم در پایان سال ۹۸ حدود ۱۱۰۷ هزار میلیارد ریالی ثبت شده بود. ضمن اینکه این میزان در فصل دوم سال به نسبت سال ۹۸ رشد ۱۶.۷ درصدی داشت.

همچنین در بخش پایه پولی بر حسب مصارف نیز میزان پایه پولی ۳۷۲۰.۶ هزار میلیارد ریال ثبت شد که ۵.۴درصد به نسبت سال ۹۸ افزایش داشت. این رقم در تابستان سال گذشته ۲۹۵۱.۲ هزار میلیارد ریال بود.

براساس گزارش مرکز آمار، در فصل تابستان امسال سپرده‌های قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی ۲۷۷۵.۶ هزار میلیارد ریال و سپرده‌های دیداری بانک‌ها نزد بانک مرکزی ۲۴۶.۹ هزار میلیارد ریال ثبت شد که به ترتیب رشد ۶.۶ درصدی و ۱۱.۰ درصدی را رقم زدند.

همچنین براساس این گزارش ضریب فزاینده نقدینگی تابستان ۹۹ به ۷.۷۸ رسیده است که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۷.۲۱ بود.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مرضیه کیانی

ارسال یک نظر