در حال خواندن
نسخه آزمایشی شبکه تجاری کشاورزی ایران «اگرینیتو» رونمایی شد
0

نسخه آزمایشی شبکه تجاری کشاورزی ایران «اگرینیتو» رونمایی شد

نویسنده:  مهدی مقدم1399-10-13

استارتاپ در شتاب‌دهنده تخصصی بخش کشاورزی IBC و با رونمایی نسخه آزمایشی شبکه تجاری کشاورزی ایران «اگرینیتو» آغاز به کار کرد.
عصر پرداخت – در آیین افتتاح این مرکز و با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی، مهدی عیسی‌زاده رییس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، مهدی حسین‌نژاد رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور از نسخه آزمایشی شبکه تجاری کشاورزی ایران «اگرینیتو» رونمایی شد.

شبکه اگرینیتو که با توجه به کمبودها و پتانسیل‌های بازار ۷۰ میلیارد دلاری این حوزه شکل گرفته و فعالیت می‌کند، با ایجاد پلتفرم خرید و فروش محصولات و خدمات و نهاده‌های کشاورزی، زمینه را برای حذف واسطه‌ها و تسهیل خرید و فروش بدون واسطه فراهم می‌کند.

این پروژه در قالب یک استارتاپ در شتاب‌دهنده تخصصی بخش کشاورزی IBC آغاز به کار کرده است. شتاب‌دهنده تخصصی کشاورزی IBC به عنوان یک تعاونی، ماهیتی مدیریتی و تسهیلگری دارد و به عنوان یک هاب نوآوری تجارت الکترونیک در صنعت کشاورزی کشور محسوب می‌شود. از جمله مهم‌ترین اهداف این شتاب‌دهنده ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز حوزه کشاورزی و راه‌اندازی سامانه جامع شتاب‌دهی با رویکرد کشاورزی تعاون‌محور است.

منتورینگ، کوچینگ و تیم‌آپ حرفه‌ای هسته‌های نوآور فعال در حوزه کشاورزی و تعاون، تدوین استراتژی دارایی‌های فکری و دارایی‌های نامشهود، برندینگ و سایر حقوق مالکیت فکری در صنعت کشاورزی، همکاری با تعاونی‌ها و اصناف برای پیاده‌سازی تامین مالی جمعی (Crowd Funding) در حوزه‌های کشاورزی از جمله خدمات این شتاب‌دهنده هستند.

این شتاب‌دهنده هم‌چنین در تلاش است با همکاری و همراهی فعالان کشاورزی و زیست‌بوم نوآوری، اتاق فکر حوزه کشاورزی و تعاون (استارتاپ استودیو) را راه‌اندازی کند. نسخه آزمایشی اگرینیتو هم‌اکنون در آدرس www.agrinito.com در دسترس علاقمندان است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر