در حال خواندن
رمز پویایی که دیگر کارساز نیست!
0

رمز پویایی که دیگر کارساز نیست!

نویسنده:  عبداله افتاده1403-02-11

ابتدای سال ۱۳۹۸ بود که وضعیت فیشینگ به مرز بحرانی رسیده بود موضوعی که شاید در آن زمان هم به دلیل کم کاری از ناحیه بانک ها و عدم آموزش های لازم به کاربران تبدیل به معضلی شده بود تا دستگاه های امنیتی و حتی پلیس فتا برای جلوگیری از روند رو به رشد فیشینگ در کشور نظام بانکی و رگولاتور بانکی را تحت فشار گذاشتند تا هر چه سریع تر راه حلی بیاندیشند. در آن زمان موضوع استفاده از رمز پویا آن هم از طریق پیامک تلفن همراه بهترین آپشن برای رهایی از این موضوع بود.
عصر پرداخت – اما نکته ای که شاید از آن زمان تاکنون کسی به آن توجه نکرد درست بود که بانک مرکزی در آن مقطع تحت فشار سایر نهادها تصمیم به استفاده از این روش گرفت اما کسی به بانک ها نگفت که راه های دیگر که هم هزینه بانک ها را کاهش دهند و هم تجربه کاربری بهتری برای مشتریان در بر داشته باشد را ممنوع کرده ایم. در چند سال گذشته متاسفانه بانک ها بدون توجه به راه جایگزین تنها مسیر را ارسال پیامک از کانال اپراتور همراه برگزیدند و حال اپراتور نیز به واسطه انحصاری که دارد سعی در افزایش قیمت تعرفه پیامک های بانک ها دارد .
این موضوع را در برنامه امروز که با اجرای عبداله افتاده مجری کارشناس برنامه و آقایان دکتر محمدرضا جمالی مدیرعامل شرکت نبض افزار و دکتر مصطفی طهماسبی مدیرعامل شرکت سنباد به نقد و بررسی گذاشته‌ایم.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر