در حال خواندن
گران فروشی پیامک بانکی تا کجا؟
0

گران فروشی پیامک بانکی تا کجا؟

نویسنده:  عبداله افتاده1403-02-13

دی ماه سال ۱۳۹۸ بود که بانک مرکزی برای مهار افزایش سرعت کلاهبرداری از طریق فیشینگ با فشار پلیس فتا بانک‌ها را ملزم به استفاده از رمز دوم پویا توسط سرویس پیامکی کرد.
عصر پرداخت – این در حالی بود که در این سال‌ها با افزایش تعداد پیامک‌های ارسالی بانک‌ها هزینه پرداختی آنها سمت اپراتور و هزینه دریافت شده از سمت مشتریانشان بالانس نشد به نحوی که بسیاری از بانک‌ها مدعی هستند در این حوزه زیان سنگینی به آنها وارد می‌شود.
این در حالی است که چنانچه به هزینه تمام شده پیامک در شبکه اپراتورها دقت شود اپراتورها در این بخش در حال گران فروشی هستند چرا که مردم و مشتریان اپراتورها می بایست هزینه اشغال شبکه اپراتور را پرداخت کنند.
اینکه رگولاتور مخابراتی هم چشم بر این حوزه بسته کاملا عیان است چرا که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات از افزایش درآمد اپراتورها به سهم میبرند و به نوعی در این حوزه تعارض منافع وجود دارد.
در این بین ما معتقدیم که اگر اپراتور در این ده ساله نتوانسته تغییری در تعرفه‌های ارتباطی ایجاد کند و این موضوع توسط دولت‌ها سیاسی شده است، بهتر است اپراتورها از مسیر درست و قانونی نسبت به افزایش درآمدهای خود اقدام کنند نه اینکه دست به افزایش هزینه پیامک‌های بانکی آن هم به اسم b2b بودن سرویس بزنند.
ما در این برنامه که با اجرای عبداله افتاده مجری کارشناس برنامه و آقایان مهندس هوشنگ ضروری مدیر اجرایی فناوری اطلاعات بانک تجارت و مهمان روی خط مهندس رسول لطفی آذر معاون فناوری اطلاعات بانک ملت به زوایای پنهان قیمت تمام شده سرویس پیامک در نظام بانکی و اپراتورها پرداخته‌ایم.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر