در حال خواندن
سورنا ستاری در بازدید از داتین: اقتصاد دیجیتال به کار فرهنگی هم نیاز دارد
0

سورنا ستاری در بازدید از داتین: اقتصاد دیجیتال به کار فرهنگی هم نیاز دارد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-03-18

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عصر سه‌شنبه ۱۷ خرداد از شرکت داتین بازدید کرد و به سوالات رسانه‌ها پاسخ داد.

سورنا ستاری در این بازدید، درباره موضوع ادغام بانک‌ها در بانک سپه و ارزیابی دولت از این پروژه گفت: «خوشحالم که همه کارهای پروژه در کشور انجام شد و مجبور نشدیم از نرم‌افزارهای خارجی استفاده کنیم. به اعتقاد من این مزیت بسیار جدی است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا رشد شرکت‌های دانش‌بنیان باعث ایجاد نگرانی است یا خیر، گفت: «در سال گذشته حدود هزار شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز کردند که به اعتقاد من عدد زیادی نیست. امسال هم در سه ماه اول بیش از ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان اضافه شده است. دریافت نشان دانش‌بنیان، استانداردهای  مشخصی دارد که در کارگروه تعیین می‌شود.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و احتمال رانت‌جویی و کناررفتن شرکت‌های نوآور حقیقی گفت: «وام، حتما راهکار مناسبی برای شرکت‌ها نیست، مگر اینکه آنها به بلوغ رسیده باشند تا بتوانند از این وام‌ها استفاده کنند. از سوی دیگر، مبلغ این وام‌ها هم عجیب و غریب نیست. در عین حال، این شرکت‌ها یک بار ارزیابی می‌شوند و نکول وامی که می‌گیرند بسیار پایین و در حد دهم درصد است. مدیران بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان از اساتید دانشگاه هستند و واضح است که دنبال رانت‌جویی نیستند. من اعتقاد دارم که اگر قرار باشد کشور در جایی از وام‌دهی حمایت کند، همین‌جاست.»

ستاری درباره برنامه‌های دولت در حوزه اقتصاد دیجیتال هم گفت: ‌«کارگروه اقتصاد دیجیتال در دولت زیر نظر وزیر ارتباطات است و اتفاقا مصوبات خوبی هم دارد، اما حقیقت این است که این نوع فعالیت‌ها نیاز به کار فرهنگی  هم دارد. اگرچه مصوبات دولت برای دستگاه‌ها اجباری است، اما همه باید تلاش کنیم که فرهنگ عمومی هم در این حوزه پیاده‌سازی شود.»

در جریان این بازدید، سورنا ستاری از معاونت‌های زیرساخت، توسعه محصول و بانکداری نوین بازدید و با متخصصان داتین گفت‌وگو‌ کرد.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر