در حال خواندن
سرویس اعتبار خرد تارا رونمایی شد
0

سرویس اعتبار خرد تارا رونمایی شد

نویسنده:  عبداله افتاده1401-03-21

شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا از گروه صنعتی گلرنگ، فعالیت جدی خود را چند ماهی است که آغاز نموده و حالا پس از اعطای خدماتی چون بن‌های رفاهی و سازمانی و کیف پول الکترونیکی، از سرویس اعتبار خرد خود در حوزه BNPL (Buy Now Pay Later)  رونمایی کرد.

عصرپرداخت – سید حامد قنادپور، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا در صحبت‌های خود اعلام کرد که تا امروز با بیش از صد سازمان همکاری داشتند و در مدت زمان فعالیت کمتر از یک سال نیز بیشتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کردند.

وحید شامخی، معاون توسعه و نوآوری شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا عنوان نمود: سرویس اعتبار خرد تارا یک سرویس کاملاً دیجیتال است. در این اپلیکیشن کاربران می‌توانند تا سقف پنج میلیون تومان اعتبار دریافت کنند و در ۴۵۰۰ پذیرنده در بیش از ۴۰۰ شهر در کشور به صورت آنلاین و حضوری از این اعتبار استفاده کنند. . نیمی از اعتبار استفاده‌ شده ۳۰ روز بعد و مابقی آن می‌بایست تا ۶۰ روز پس از خرید بازپرداخت گردد. لازم به ذکر است که دریافت اعتبار از تارا برای استفاده از این سرویس نیازی به ضامن، سفته و چک نداشته و تنها به یک دعوتنامه از کاربر فعال اپلیکشن دارد. هر کاربر فعال میتواند پنج کاربر دیگر را به این اپلیکیشن دعوت کند. لازم به ذکر است کاربران خوش حساب در اعتبارسنجی دعوت کننده تاثیرگزار خواهد بود.

او همچنین مزیت استفاده از این اپلیکیشن را، فرآیند اعتباردهی ساده به دور از قوانین سخت و بروکراسی اداری طولانی بانک‌ها با نرخ کارمزد صفر بیان نمود. او همچنین عنوان کرد پرداخت اعتباری در یک اقتصاد تورمی با تعویق ‌انداختن هرچه بیشتر هزینه‌ها، به نفع افراد بوده و قدرت خرید آن‌ها را بالا می‌برد.

معاون توسعه و نوآوری شرکت تارا ادامه داد: «دارایی و سابقه افراد تأثیر کمی در رتبه اعتباری آن‌ها در اپلیکیشن سرویس اعتباری تارا خواهد داشت و رفتار آتی کاربران سازنده نمره اعتبار در اعتبار سنجی‌های آینده خواهد بود.

شامخی ضمن بیان اینکه اپلیکیشن تارا خواسته‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و حتی روزمره کاربران را برآورده می‌کند توضیح داد: همه ایرانیان می‌توانند از سرویس جدید تارا پشتیبانی کنند فقط کافی است کارت ملی جدید و سیم‌کارتی به نام خود داشته باشند.

در ادامه این نشست خبری امیرحسین باقری، معاون فروش و عملیات تارا در خصوص سیاست جذب پذیرندگان و سازمان‌هایی که مخاطب این شرکت هستند عنوان کرد: تلاش ما ایجاد تجربه خوب برای کاربران با یادگیری از تجربیات ناموفق است. تمام شرایط و تخفیفاتی که برای خرید نقدی وجود دارد برای خرید اعتباری تارا نیز در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: « پذیرندگان تارا دارای قیمت مصوب هستند و شعب زیادی در سراسر کشور دارند. از آنجایی که امکان استفاده از سرویس جدید تارا برای عامه مردم وجود دارد به سبد خانوار اهمیت ویژه‌ای داده شده تا بتوان به افزایش قدرت خرید کاربران کمک کرد.

سید حامد قنادپور، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه پایداری کارمزد صفر درصد در اپلیکیشن سرویس اعتبار خرد تارا تا چه زمانی پایدار است و توضیح چالش‌های این شرکت با رگولاتوری جهت کسب مجوز عنوان کرد: «نرخ بهره و قیمت تمام‌شده پول در کشور بالاست و این موضوع واقعیتی انکارناپذیر است و به همین دلیل صنعت باید به کسب‌وکارها در این حوزه کمک کند. راهکاری که برای حفظ کارمزد صفر درصد در سرویس جدید تارا از آن استفاده کرده‌ایم پایدار است و ما این تعهد را می‌دهیم که کارمزد صفر درصد را حفظ کنیم. راهکار ما برای حفظ کارمزد صفر درصد حضور در زنجیره تأمین است و به همین دلیل می‌توانیم نرخ بهره را در نظر نگیریم و با استفاده از سازوکارهای مالی‌ای که در زنجیره تأمین وجود دارد نرخ بهره بالا را جبران کنیم.

او ادامه داد: ما تمامی قوانین و مقررات رگولاتوری پایبند هستیم و تاکنون هیچ خط قرمزی را رد نکردیم. چرا که معتقدیم ما عملاً داریم نسیه می‌فروشیم و این حتی از دید رگولاتوری هم موردی ندارد.

شامخی همچنین در خصوص مزیت رقابتی تارا با سایر بازیگران BNPL در کشور توضیح داد: بازار لندتک بسیار بزرگ است و نیاز گسترده‌ای هم وجود دارد بنابراین مزیت رقابتی مفهوم خود را از دست می‌دهد. اما در شرایط مقایسه می‌توان به کف اعتباری بالا، امکان عضویت و استفاده برای تمام ایرانیان و همچنین فرآیند بسیار ساده به طوری که افراد نهایتا می‌توانند ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اعتبارسنجی شوند، اشاره نمود.

 

مدیرعامل تارا در صحبت‌های خود اعلام کرد که تا امروز با بیش از صد سازمان همکاری داشتند و در مدت زمان فعالیت کمتر از یک سال نیز بیشتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کردند.

زیرساخت‌های پرداخت اعتبار خرد در کشور تا چند سال پیش وجود نداشت

قنادپور در پاسخ به سوال ما یک کد یونیک مانند کد ملی یا کد پستی واحد نداشتیم. خیلی از مسائل زیرساختی در شبکه مالی کشور فراهم نبود و الان می‌توان تازه روی خدمات تازه‌ای که عرضه شده، این سرویس‌ها را ارائه کرد.»

پذیرنده‌های تارا از فروشندگان پوشاک تا فروشندگان طلا و شعبات افق کورش

«امیرحسین باقری» معاون فروش تارا نیز در خصوص پذیرنده‌هایی که در این مجموعه قرار دارد اعلام کرد:‌ «در حوزه پذیرندگان سعی کردیم تمام تخفیف های خرید آنلاین و فیزیکی نیز شامل دارندگان اپلیکیشن تارا هم باشد. تمام گروه های کالایی پذیرنده داریم‌ از حوزه پوشاک و وسایل ورزشی و طلا و… با ما همراه هستند و سعی میکنیم سبد خانوار را برای همه گروه ها در نظر بگیریم.» لازم به ذکر است گروه افق کوروش که در ۴۰۰ شهر شعبه دارد و زیرمجموعه گلرنگ به حساب می‌آید نیز از خدمات تارا پشتیبانی می‌کند.

باقری در خاتمه این نشست تاکید کرد که همه ایرانیان می‌توانند از تارا استفاده کنند و افراد فقط باید سیم کارتی به نام خودشان داشته باشند.

خاطر نشان می‌شود در سال ۲۰۲۱، بیش از ۵۵ درصد خریداران در دنیا از سرویس اعتباری خرد استفاده کردند و کاربران سرویس‌های BNPL  نیز طی ۱۵ ماه اخیر در سراسر دنیا ۸۵ درصد رشد داشتند.

 

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر