در حال خواندن
فایل صوتی اعتباردهی خرد در بانکداری دیجیتال منتشر شد
0

فایل صوتی اعتباردهی خرد در بانکداری دیجیتال منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-03-15

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

اعتباردهی خرد به گسترش پرداخت وام‌های بسیار کوچک به وام­‌گیرندگانی که به‌ طور معمول فاقد وثیقه، اشتغال پایدار و سابقه اعتباری قابل اثبات هستند، گفته می‌شود. این وام نه تنها برای حمایت از کارآفرینی و فقرزدایی بلکه در بسیاری از موارد به منظور توانمندسازی زنان و بالا بردن کل جامعه به وسیله توسعه انسانی استفاده می­‌شود.

متن خبر این گفت‌وگو را از اینجا دانلود کنید.

نشریه دیجیتال این گفت‌وگو را از اینجا دانلود کنید.

اعتباردهی خرد، بخشی از تأمین مالی خرد است که طیف وسیع­‌تری از خدمات مالی، به ویژه حساب­های پس‌انداز را به قشر ضعیف جامعه ارائه می‌کند. وقتی بانک‌­ها به افراد و شرکت­‌های کوچک به سختی وام می­‌دهند، بسیاری به سمت کانال جدیدی می‌روند که به طور گسترده مورد استفاده قرار می­گیرد: استفاده از منابع خصوصی. ابزاری که جهان اعتبارات خرد، بازیگران و روش­‌های آن را تغییر داده است. سرمایه‌­گذاری جمعی یا مردمی راهی است که بسیاری از روش­‌های وام دهی را تغییر داده و به نظر می‌­رسد با دیجیتالی شدن بانک‌­ها در ایران، کشور ما نیز روند رو به رشد در این حوزه داشته باشد.

از این رو، در این میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌­های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با عنوان «اعتباردهی خرد در بانکداری دیجیتال» که با حضور حامد قنادپور مدیرعامل شرکت تارا، هومن امینی مدیرعامل دیجی‌­پی و جعفر محمدی مدیر پلتفرم تامین مالی جمعی دونگی برگزار شد، موضوعاتی مانند وام­‌دهی همتا به ­همتا، عدم راه­‌اندازی کارت اعتباری در کشور، نبود دیتای قابل اتکا برای تشخیص اعتبار و کرادفاندینگ موردبحث و تبادل­‌نظر قرار گرفت.

ماحصل این گفت­‌وگو پیش­روی شماست.

اسپانسر این برنامه شرکت توسن‌تکنو

چشم‌انداز توسن‌تکنو به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان و تولیدکننده راهکارهای جامع بانکداری و پرداخت الکترونیک در ایران، «پیشرو‌بودن در شکل‌دهی تجربه خوشایند مردم از جامعه دیجیتال» تعریف شده و مأموریت آن «کاربردی‌کردن فناوری‌های نوین برای توسعه جامعه دیجیتال» است. این شرکت با تمرکز بر موضوع «تحول شعب»، همراه بانک‌ها در سفر دیجیتالی آن‌هاست. توسعه راهکارهای نوآورانه برای کاربردی‌کردن تکنولوژی‌های جدید دیجیتال و سرمایه‌گذاری برای افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی در آن‌ها، از برنامه‌های اصلی توسن‌تکنو است. این شرکت در حوزه سرویس، به‌دنبال ارائه خدمات تخصصی متمایز و مطلوب به بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت الکترونیک ایران است

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر