در حال خواندن
فایل صوتی انتظارات نظام بانکی و فناوری از رییس جمهور آینده منتشر شد
0

فایل صوتی انتظارات نظام بانکی و فناوری از رییس جمهور آینده منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-03-22

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

تا شروع سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، کمتر از یک هفته دیگر وقت باقی است. اقتصاد ایران در دو دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی تلاطمات خارجی و داخلی بسیاری را پشت‌سر گذاشت و اکنون سوال این است که در هشت سال گذشته، رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم چه عملکردی را در کارنامه اقتصادی خود به ثبت رسانده است؟ فعالان اقتصاد معتقدند رئیس‌جمهور فعلی آن‌چنان به وعده‌هایی که داده بود، عمل نکرد و همین تجربه کافی است تا در دور جدید انتخابات ریاست‌جمهوری با چشم باز به سوی کاندیداها رفت.

متن خبر این گفت‌وگو را از اینجا دانلود کنید.

نشریه دیجیتال این گفت‌وگو را از اینجا دانلود کنید.

به اعتقاد آنها کوچک نشدن سهم دولت در اقتصاد و میدان ندادن به بخش خصوصی واقعی در عرصه اقتصاد، حجم بالای تولید بخشنامه‌ها و ضوابط خلق‌الساعه و تغییرات پی‌ در پی این قوانین، نبود یک برنامه و سیاست منسجم در بزنگاه‌های اقتصادی و آشفتگی در امر سیاست‌گذاری از مهم‌ترین چالش‌هایی بود که در دوران هشت‌ساله حسن روحانی به وقوع پیوست. دولت روحانی با شعار خصوصی‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت آغاز شد، اما در دوره دوم و با تدوین و اجرای سیاست‌های ارزی جدید و سوق سرمایه‌های مردمی به سمت بورس تهران و عدم توانایی در ایجاد ثبات، همراه با حضور افراد دارای رانت اطلاعاتی در این بازار، تورم رکودی بی‌سابقه‌ای را بر اقتصاد کشور تحمیل کرد. هر چند نباید نقش خروج آمریکا از برجام و آغاز دور جدید تحریم‌ها که کاهش درآمدهای نفتی و ارزی را به همراه داشت، در این آشفتگی‌ها از نظر دور داشت.

از دیدگاه فعالان، کارنامه قابل قبولی در حوزه اقتصاد کسب نکرده است. حال پرسش این است که فعالان اقتصادی در دوره جدید انتخابات ریاست‌جمهوری که تا یک هفته دیگر از راه خواهد رسید، چه باید کنند؟ انتظارات آنها از رئیس دولت جدید چیست و رئیس‌جمهور جدید چه وظایفی در قبال فعالان عرصه اقتصاد دارد؟ آنچه برای فعالان اقتصادی درخصوص انتخاباتی آتی اهمیت دارد این است که رئیس‌جمهور منتخب، برنامه‌های مشخصی برای گشایش اقتصادی و بهبود محیط کسب‌وکار کشور ارائه دهد. فعالان اقتصادی معتقدند از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم باید اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار بازار سرمایه، داشتن رویکرد مشخص در مواجهه با تحریم‌ها، اصلاح نظام مالیاتی کشور و اصلاح نظام بودجه‌ریزی باشد.

همه این اهداف در صورتی قابل دستیابی است که جمهور آینده با انتخاب وزیر ارتباطات، اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی دارای دانش علمی و تجربه عملیاتی را برای این مناصب انتخاب کند. اینکه اکنون سیستم بانکی ایران دچار چه مشکلات ساختاری است و چگونه می شود موتور تولید نقدینگی بانک‌ها در دولت بعدی را همزمان با استقلال بانک مرکزی و نگاه دولت بعدی به نوآوری و اقتصاد دانش بنیان به منصه ظهور رساند موضوعاتی است که در برنامه امروز با حضور آقایان حسین مهری مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن، برات قنبری دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و حسین اسلامی مدیرعامل هلدینگ فناوری نگاه و رئیس هیأت مدیره نصر تهران به بحث و گفت‌و‌گو خواهیم پرداخت

.

اسپانسر این برنامه شرکت توسن‌تکنو

چشم‌انداز توسن‌تکنو به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان و تولیدکننده راهکارهای جامع بانکداری و پرداخت الکترونیک در ایران، «پیشرو‌بودن در شکل‌دهی تجربه خوشایند مردم از جامعه دیجیتال» تعریف شده و مأموریت آن «کاربردی‌کردن فناوری‌های نوین برای توسعه جامعه دیجیتال» است. این شرکت با تمرکز بر موضوع «تحول شعب»، همراه بانک‌ها در سفر دیجیتالی آن‌هاست. توسعه راهکارهای نوآورانه برای کاربردی‌کردن تکنولوژی‌های جدید دیجیتال و سرمایه‌گذاری برای افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی در آن‌ها، از برنامه‌های اصلی توسن‌تکنو است. این شرکت در حوزه سرویس، به‌دنبال ارائه خدمات تخصصی متمایز و مطلوب به بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت الکترونیک ایران است

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر